mandag 11. november 2019

Tromsø - Vålerenga 0-0

På en glatt november-E6 satte jeg søndag formiddag kursen mot Gardermoen. Etter en begivenhetsløs flytur (Hvor jeg håpa å få se Rana fra oven, men klarte å sovne over Susendalen og våkne igjen over Bardu) ankom jeg sammen med med-supporter Arne Nordens Paris.

Vi satte etter hvert kursen til O'Learys for en kjapp matbit, samt en prat med gutta i Forza Tromsø, før vi tuslet over gata til No. 24 hvor Isberget var samlet.

Da det var klart at Manchester United ville få med seg alle tre poengene fra dagens PL-kamp gjennomførte jeg mitt etter hvert faste rituale på doet på No. 24: På med flere lag med klær. Det var meldt 6-8 minusgrader under kampen, og det var virkelig behov for tykk bekledning. Jeg endte med å ha på meg totalt 14 varme og gode klesplagg + sko da jeg vagget meg oppover mot stadion, tidvis med livet som innsats på det glatte føret.

Før kampen hadde vi fått gladmeldinga om at NFF hadde godkjent planene for pyro før dagens kamp.  «Tinnsoldat»-pyro er bedre enn ingen pyro, så da innmarsjen kom var vi noen som flagget, mens noen fyrte bluss, røykla og blinket i sørenden av banen.
Foto: Anders Mo Hanssen
Selve kampen er det ikke stort å fortelle om. Vi på A-feltet følte at Gutan ikke fikk noen avgjørelser sin vei fra dommerne, mens det ble blåst andre veien til stadighet. Spesielt AD som løp fram og tilbake rett foran oss fikk høre det da han gjentatte ganger virket å være solid på  etterskudd på  en del offsidesituasjoner. Mål ble det dog ikke i noen av endene.

Det var skuffende få tilstede på Alfheim denne fine novemberkvelden, men en fattig trøst må være at det neppe er mange andre  stadioner hvor en så stor del av de frammøtte er stående syngende supportere. Isberget og Forza må tilsammen ha vært ikke langt unna 10% av de frammøtte, og om man da også regner med bortefansen blir det solide tall.

På vei hjem havnet jeg selvsagt på samme fly som hele VIF-bøtteballetten, og det var så god stemning på flyplassen at man skulle tro de hadde vunnet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar