torsdag 4. juli 2019

Ringsaker - Lillehammer 0-2

I kveld var det riksvei 4 som skulle forseres, og målet var på Gaupen rett sør for Mjøsbrua. Her i bygda mest kjent for tilhengere skulle Ringsaker IF ta imot Lillehammer FK til fjerdedivisjonsoppgjør på «Gaupen Bernabeu».

Ankom stadion i god, tid, og mens jeg satt og ventet kom plutselig hjemmelagets trener bort og hilste på meg. Han kunne fortelle at de hadde fanget opp at naboene fra Moelven hadde gitt meg et klubbskjerf da jeg var der, og da kunne jo ikke de være noe dårligere. Tusen takk for et fint gulblått skjerf!


Da kampstart nærmet seg strømmet det på med tilskuere, og da vi kom i gang kan det ikke ha vært langt unna hundre mennesker tilstede rundt banen. Blant disse var en entusiastisk gjeng hjemmesupportere som ikke bare hadde et flagg hengt opp på gjerdet bak der de satt, de hadde også med knipper med sauebjeller og en megafon!

Ute på banen var det gjestene som kom til flest og størst sjanser, og det var alt annet enn ufortjent da de tok ledelsen 0-1 etter 26 minutter. Selv om ikke ledelsen var ufortjent, så var det noen gram flaks involvert i selve scoringen, da et skudd skiftet retning på vei mot mål. Men mål er mål.

0-1 sto seg til pause, da jeg testet de lokale vaflene. Helt greit.

Andre omgang startet som noe av et gjesp, og enda verre ble det da hjemmelaget etter 65 spilte minutter slapp til en kontring, og det sto 0-2.

Kom heldigvis i prat med to andre groundhoppere (som også skal på Football in Heaven til høsten), og treneren til naboklubben Nes, så selv om det som skjedde på banen var kjedelig, kjedet ikke vi oss. Hjemmelaget beskrev på facebook etter kampen det som hadde skjedd som ei god treningsøkt med ball for gjestene, og ei god treningsøkt uten ball for dem selv, og det var kanskje ikke så langt unna sannheten.

Da dommeren blåste av sto det fortsatt 0-2, og jeg kunne sette kursen sørover igjen samme vei som jeg kom.

Flere bilder fra kampen finner du på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar