lørdag 14. oktober 2023

Kløfta - Eidsvold Turn 2 (11-0)

Etter å ha tilbragt formiddagen på et par loppemarkeder svingte jeg innom hjemme og dumpa mitt kjødelige opphav som var på besøk, raska med meg kameraene, og satte kursen mot en fotballkamp. Jeg hadde ganske knapt med tid, så det var egentlig ingen andre tilgjengelige enn fjerdedivisjonsoppgjøret mellom Kløfta og andrelaget til Eidsvold Turn.


Dette var nok langtfra det mest sexy oppgjøret i seriefinalen i fjerdedivisjon på Romerike, men likevel var det greit oppmøte her i høstkulda. Jeg hadde som sagt hatt det travelt da jeg var hjemme, så mens jeg ventet på at dommerne og hjemmelaget skulle komme traskende den lange veien fra garderoben slo jeg ihjel den verste sulten med ei strålende vaffel.

Da kampen rundt fem minutter senere enn annonsert ble sparket i gang ble det raskt klart hvilken kamp som var den viktigste for Eidsvold Turn i dag. Det var ikke denne, men a-lagets storoppgjør mot Hønefoss et par timer senere, og jeg skjønte snart at selv om sola sto i sør og gjorde det vanskelig å fotografere i nordenden av banen var det der jeg måtte befinne meg. Etter sju minutter av kampen viste dette seg å være en riktig vurdering, da et hjørnespark ble ekspedert i mål til 1-0.


Vertskapets dominans fortsatte, og det var på ingen måte ufortjent da 2-0 kom etter at et flott innlegg fra Kløftas høyre side ble headet i mål etter et kvarter av kampen. Etter dette slapp de blåkledde litt mer inn i kampen, men uten å virkelig sette Kløfta-keeperen på noen prøver. Vi måtte faktisk vente helt til klokka hadde passert 34 spilte minutter før vi fikk en ny scoring, og igjen var det et hjørnespark som ble konvertert til 3-0.


Under to minutter senere kom så 4-0, før Kløfta like før pause nok en gang fikk ballen i mål, men denne gangen ble scoringen annullert på grunn av offside, en avgjørelse de svarthvitstripete var svært lite fornøyde med. Det sto dermed fortsatt 4-0 da dommeren sendte alle involverte til pause.

Som tidligere nevnt er det langt til garderobene i Bakkedalen idrettspark, så det tok sin tid før de som hadde tatt turen dit kom tilbake, men da de endelig var tilbake gikk det bare et øyeblikk før vi igjen var i gang, og etter ganske nøyaktig 20 sekunders spill kom 5-0.


I det 49. minutt kom så 6-0, før vi halvanna minutt etter forrige mål fikk 7-0 etter at de tilreisendes forsvar nok en gang hadde gjort ting veldig komplisert for seg selv.

Gjestene fikk etter dette en liten pustepause før vi i det 70., 73. og 74. minutt fikk tre kjappe scoringer som gjorde at vi gikk inn i det siste kvarteret med 10-0 på scoringstavla.


Med 9 minutter igjen av kampen kom så 11-0, og tross iherdig innsats fra begge lag for å sikre enda fler mål, da klokka passerte 90 minutter blåste dommeren av årets fjerdedivisjon med en solid seier til Kløfta. Før alle forlot stadion hadde familien til Eivind Damstuen en liten markering i forbindelse med at han skulle gi seg etter 11 år i Kløfta-trøya.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar