fredag 25. februar 2022

Kolbotn - TIL2020 3-1

Etter å ha hastet meg gjennom å få sendt dagens eposter i øst og vest dro jeg fra jobb og plukket opp bilen. Med kurs mot Follo sendte jeg en melding til Sören som jeg hadde sett sjekke inn i Futbology-appen om at han måtte starte stoppeklokka ettersom jeg kom til å bli for sen til avspark. Fikk et beroligende svar om at kampen var utsatt en halv time, så jeg rakk dermed fram i god tid før kampen melom Kolbotn og TIL2020 ble satt i gang.

Toppseriespillerne fra Nordre Follo var selvsagt favoritter i treningskampen mot laget fra 1. divisjon, og det var på ingen måte ufortjent da et flott angrep ble toppet med scoring etter 6 minutters spill. 1-0.

TIL2020s rødkledde spillere viste likevel raskt at de ikke hadde tenkt å bli totalt overkjørt, og sakte men sikkert kriget de seg på nytt inn i kampen. Det var likevel de blå som kom til de fleste og største sjansene, men i motsetning til i Gigi Becalis FCSB lot alle spillerne her til å være fullvaksinerte, men dessverre mot å score. Med litt over halvspilt omgang fikk derimot jentene nordfra lønn for strevet, og ballen ble kjempet inn til 1-1.

Flere scoringer fikk vi ikke i denne omgangen, og da en Kolbotn-spiller ble liggende og vri seg i feltet etter å ha fått en smell blåste dommeren like godt til pause. Om jeg legger godviljen til var vi omlag 15 tilskuere på kamp i dag, og pausen varte litt over et minutt for hver tilskuer, så klokka hadde passert tre med god margin da lagene igjen var på plass og klare for nye 45 minutters fotball.

Gjestene fra nord kom svært friskt ut fra garderoben, men heller ikke de lyktes med å overliste motstandernes forsvar. Kolbotn kom så mer og mer inn i kampen igjen, og rett før kvarteret var spilt av andre omgang kom et nytt ledermål. Kampen fortsatte med massiv sjansesløsing for hjemmelaget, før de under ti minutter før full tid endelig lyktes med å sette inn 3-1.

Etter noen minutters overtid blåste dommeren av så vi kunne komme oss vekk fra høstkulda. Kampen endte med en fortjent 3-1-seier til de blåstripete, men når sant skal sies hadde kanskje 6-3 vært et mer beskrivende resultat av hvordan kampen hadde vært.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar