lørdag 5. februar 2022

Lyn - TIL 2020 1-0

Med bilen på verksted tog jeg sammen med Arne toget til Lillestrøm og bussen videre til Åråsen. Vi spaserte så med livet som innsats (jeg iallfall, Arne var smart nok til å ha piggsko) på glatta bort til LSK-hallen hvor TIL2020 skulle møte Lyns damer til treningskamp.

Etter et kort pitstop i kiosken tuslet vi langs tribuna og slo oss ned mot enden innerst i hallen. Herfra fikk vi se toppserielaget komme best i gang, men jentene fra nord red av stormen og kjempet seg etter hvert mer inn i kampen. Det ble likevel ingen scoringer før pausen (som kom alt etter 40 minutter, sannsynligvis pga 90 minutter total banetid?)

Etter en kjapp hvil gjorde Lyn en haug med bytter, og ansporet av den nye energien tok de igjen initiativet i kampen, men i likhet med i første omgang kom det ikke noen scoringer ut av det. De for anledningen grønnkledde (TIL 2020 er resultatet av en fusjon mellom Fløyas og TILs damelag, og grønt er som kjent Fløyas farge) damene kom til noen ok sjanser, men heller ikke de klarte å få noen oppføringer i målprotokollen.

Da andre omgang var nesten halvspilt gjorde så begge lag en rekke bytter. AD1 så ut til å ha det ganske hektisk noen øyeblikk, men etter hvert var byttene gjort, og speaker gjorde et forsøk på å referere hvem som hadde forlatt og hvem som hadde entret banen.

Litt etter dette begynte jeg å bli bekymret for «scorings-streaken» min (siden denne kampen har det blitt scoret minst ett mål i alle kampene jeg har sett), og da jeg ytret min bekymring for dette offentlig tok det bare to minutter før ballen litt ut av det blå lå i nettet bak TIL 2020-keeperen.

Med bare et drøyt kvarter igjen av kampen prøvde Tromsø-jentene febrilsk å utligne, men sant å si var Lyn nærmere 2-0 enn hva vi var å få en utligning, så da dommeren blåste av med 1-0 på tavla var det nok alt i alt en fortjent seier i en ikke veldig minneverdig treningskamp.

Flere bilder fra kampen kan du se på Google photos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar