lørdag 22. februar 2020

Sander - Blaker 0-2

Etter gårdagens vindfylte utflukt var det deilig å starte lørdagen i trygg forvissing om at dagens kamp skulle spilles innendørs. Jeg satte kursen nordøstover mot Kongsvinger, hvor de to fjerdedivisjonslagene Sander og Blaker hadde avtalt en treningskamp i hallen.

Inntok tribuna, og fikk se slutten på oppvarminga, samtidig som banehopperkollega Øyvåg ankom stadion, for anledningen ikledd Blaker-skjerf. Her skulle lokalpatriotismen blomstre!

Til min store overraskelse oppdaget jeg at belysningen inne i hallen var helt minimal. Her var det lagt opp til at det var sollys utenfra som skulle gjøre det mulig å se hva som skjedde. Jeg var veldig spent på  hva dette kom til å bety for fotomulighetene, men heldigvis var det ganske bra vær, noe som ga OK lys inne.

Starten på kampen ble veldig preget av at dette var to lag som ikke visste alt for mye om hverandre fra før. Begge hadde noen halvsjanser, og det virka ganske jevnt. Faktisk måtte vi vente neste tjue minutter før den første anstendige sjansen kom da en av Sander-spillerne smelte avgårde et skudd som  endte like utenfor Blakers mål.

I det 28. minutt kom så kampens første scoring. Det Øyvåg beskrev som et håpløst tilbakespill, og jeg også hørte en skadet Sander-spiller på tribuna referere i telefonen som en forsvarstabbe, ble nådeløst utnyttet av rødtrøyene, så «Blaker‘n» og resten av romerikingene i hallen kunne juble for ledelse.

Treningskamper er også trening for dommerne, og skal jeg være litt kritisk bør nok dagens dommere jobbe litt med internkommunikasjonen. Det var flere ganger at AD1 hadde flagget i været for offside, uten at hoveddommer merket det før det var spilt ganske lenge. (Når det er sagt må jeg si dommertrioen for øvrig leverte riktig så bra).

Mot slutten av omgangen fikk odølene en kjempesjanse, men scoring ble det ikke, og lagene tok pause med 0-1 i boka. I pausen var det som vanlig i breddefotballen flere som entra kunstgresset for å sparke litt ball mens man ventet på andre omgang, men dette skulle hallansvarlig ha seg frabedt, og de fikk klar beskjed om å trekke ut av banen. Merkelige greier!

Andre omgang kom etter hvert i gang, og vi omlag 50 frammøtte (Deriblant et jentelag fra Oppsal) fikk se nok en ganske jevn omgang, men jeg fikk etter hvert en liten følelse av at Blaker nok hadde dette, selv om kanskje Sander hadde noen større sjanser.

Scoringene lot dog vente på seg, så resultatet var lenge ganske åpent, men da Blaker etter ganske nøyaktig 83 minutters spill hadde et max klaff-angrep som endte med 0-2 var det ikke lenger noen spenning å spore. Kampen ebbet ut med 0-2, og jeg hadde for første gang i 2020 fått registrert et nytt stadion i appen.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar