lørdag 4. august 2018

Kolbu/KK - Nordre Land 16-1

Etter litt avslapning hjemme etter morgenens utskeielser satte jeg meg i bilen på vei, trodde jeg, til femtedivisjonsoppgjøret Haugsbygd - Geilo/HFK 2 på Ringerike. Litt opp i Nittedal fant jeg plutselig ut at jeg skulle sjekke nøyaktig hvor banen var, og oppdaget til min store forskrekkelse at kampen  ikke lenger var å finne blant «Dagens kamper» i Buskerud fotballkrets på fotball.no.

Gode råd var nå dyre, men etter litt intens surfing på fotball.no fant jeg ut at det beste nok ble å kjøre rett fram i rundkjøringa på Roa i stedet for å ta til venstre, og kjøre til Toten for å se Kolbu/KK ta imot Nordre Land til fjerdedivisjonskamp.

Ved ankomst til Toten fant jeg etterhvert ut at Kolbu idrettspark og Kolbukam. idrettspark ikke er det
samme, og at kampen som opprinnelig hadde vært satt opp på Kolbu idrettspark i siste liten var blitt flyttet til Kolbukam. idrettspark. Litt kaos rundt på diverse småveier, men jeg rakk akkurat fram i tide til avspark, og fant meg en fin plass på den skyggefylte tribuna, og fikk etter hvert også Groundhopper-folka til å oppdatere stadioninfoen i appen så jeg fikk sjekket inn på mitt stadion nummer 150!

Hjemmelaget kom klart best i gang, og det var alt annet enn ufortjent da de etter fem minutter åpnet scoringsballet og satte inn 1-0. 2-0 kom etter 11 minutter, og forsvaret til gjestene ble simpelthen filleristet av de sortkledde.

Etter 20 minutter kom 3-0 etter en corner som aldri ble skikkelig klarert, og omtrent samtidig som dommeren kommanderte drikkepause kom det faktisk 14 regndråper.

Nesten umiddelbart etter drikkepausen kom 4-0, og etter 31 minutter kom et av kampens få mål som utelukkende kan lastes gjestenes keeper. Det som skjedde var at han ruste ut mot ballen, men feilberegnet enten avstanden,  egen fart eller ballens fart stygt, og var aldri i nærheten å rekke den før Kolbu-spissen som fikk en enkel jobb med å sentre til en bedre plassert lagkamerat som fikk sette 5-0.
6-0 kom på et klart straffespark, og drøye ti minutter før pause kom også det syvende, dette som et resultat av en svært fin kontring. Da lagene gikk til pause hadde det også kommet et åttende mål, så vi som var tilstede var svært spente på hva vi ville få servert etter pause. I pausen ble det også hyllest til hjemmelagets J13-lag, som hadde vunnet B-sluttspillet i sin klasse i Norway Cup!

Det viste seg at det vi skulle få servert i andre omgang var stort sett det samme som før pause. Med ny keeper på banen økte Kolbu/KK snart til 9-0, og ti minutter ut i omgangen ble det tosifret, nok en gang etter manglende klarering på en corner. (Ja, dette er en av mine største kjepphester)

11-0 kom på et frispark hvor gjestenes keeper var lite imponert over lagkameratene sine, og det må sies at han etter min mening gjorde en anstendig jobb i dag, men totningene var rett og slett minst ett nummer for store for Nordre Land.

Da en time var spilt prøvde så gjestene å starte opphentingen, men 11-1 etter 60 minutter er nok et seigt utgangspunkt for en opphenting, selv om speaker ble så revet med at han meldte utligning.

Vertskapet ville ikke servere publikum en vesentlig dårligere andreomgang enn første, så de repliserte omtrent umiddelbart etter reduseringen med 12-1, og like etterpå ble også 13-1 stusset inn med hodet, før 14-1 også ble satt inn.

Femten minutter før full tid kom så 15-1 etter en uheldig retur fra keeper som først gjorde en kurant redning, og så knapt ti minutter etterpå kom også omgangens åttende hjemmemål, og sluttresultatet var fastsatt til 16-1, noe som ble behørig feiret av spillere og hjemmepublikum!

Dette var nok den villeste fotballkampen jeg har sett i år, selv om det aldri fantes spenning om annet enn hvor stor seieren ble. Dere tror kanskje at alt Kolbu/KK foretok seg gikk inn, men faktisk hadde de flere tildels store sjanser som ikke ble til mål, så det hadde vært langtfra ufortjent om det første sifferet i sluttstillingen hadde vært 2 i stedet for 1!

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar