mandag 15. august 2016

Gjelleråsen - Eidsvold (3-2)

Etter forrige kamp var jeg skrubbsulten, og planla å dra hjem og spise, men heldigvis tipsa @lokalfotballen meg om muligheter for pizza på Gjelleråsen, så jeg dro dit for å se fjerdedivisjonskamp.

Ankom stadion sju minutter etter kampen var starta, og fikk se en riktig så underholdende kamp (Eller iallfall deler av den, som jeg skal komme tilbake til).

Ved ankomst så jeg at pizzakøen var lang og lengre enn lang, så jeg gikk rett på en nesten fullsatt tribune og satte meg på et sted hvor ikke karmene hindra sikten altfor mye. Før omgangen var halvspilt gikk så hjemmelaget, som hadde vært best til da, opp i ledelsen. Jeg tok deretter sjansen på å stille meg i pizzakø, noe som skulle vise seg å være en tabbe.

Køen gikk _tregt_. T R E G T.
Jeg sto der og venta…
…og venta…
…og så ble det 2-0 mens jeg sto i køen…
…og venta…
…og venta…

Et lite tips til hjemmelaget dersom dere flere ganger skal servere pizza på denne måten: Pizzaene var kjempegode og 50 kr for en hel pizza + en halv liter brus er kjempebillig, men det var _ALT_ for mye mat. Dere kunne heller solgt halve pizzaer + brus for 40 kroner, dere ville da fått inn 80 kr pr pizza+2 brus, fått ekspedert dobbelt så mange kunder på samme steketiden, og det ville sannsynligvis blitt kasta langt mindre mat!

Nok om maten. Jeg kom meg tilbake på tribuna etter å ha fått mat, og fikk se gjestene fra nord i fylket redusere etter at spillet bølga frem og tilbake med kontring på kontring på kontring fem minutter før pause.

I pausen fikk Gjelleråsens J13-lag som hadde vunnet Norway Cup velfortjent hyllest fra publikum. Flott gest fra klubben!

Andre omgang virka det som om hjemmelaget hadde tenkt å prøve å forsvare 2-1-ledelsen til seier, noe som sjelden er en god idé. 20 minutter før full tid slo en av Eidsvold-spillerne en nydelig corner som traff panna til en lagkamerat og det sto 2-2. Slett ikke ufortjent! (Jeg ble etterpå gjort oppmerksom på at dette var målscorerens 100. mål for klubben. Imponerende!)

Etter utligningen kviknet hjemmelaget noe til igjen, og bare tre minutter senere tok de igjen ledelsen. Resten av kampen presset Eidsvold på for å prøve å utligne en gang til, men da dommeren blåste av sto det fortsatt 3-2, og alle tre poengene ble igjen på Li stadion. (For øvrig et flott anlegg, hvor det også ble spilt kamp på nabobanen mellom M48-lagene til Gjelleråsen og Frisk-Asker. Hjemmelaget her prøvde seg på et av avsparkene på det som ville blitt tidenes frekkismål hadde ikke Asker-keeperen fått en hånd på den så den gikk i tverra i stedet for rett i mål.)

Morsom kamp og god pizza (Men altfor lang kø)!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar