fredag 1. november 2019

Moelven - Elverum 2 (2-3)

Da Jørgen Knutsen sendte meg melding om at han ikke kom seg til Sandefjord på kamp onsdag, føyde han samtidig til at han skulle til Stavsjø i Ringsaker for å se kvalikkamp der torsdag. Jeg så at det passa fint for meg å ta toget nordover til den kampen, så stappmett av OD-boller entret jeg Lillehammertoget, sov meg fra Lillestrøm til Espa, og hoppet av på Brumunddal stasjon hvor Jørgen plukket meg opp.

Etter et lite kvarters kjøretur på svingete veier ankom vi Stavsjø hvor kampen skulle spilles siden naturgresset i Moelv neppe var særlig begeistret for høstfrosten. Jeg smatt inn på do for å få på meg helsetrøye og stillongs, noe som var et svært smart trekk i kulda. Etter å ha prata litt med lokalpressen skjønte jeg ellers at den tabellen som lå på fotball.no ikke hadde noe med virkeligheten å gjøre. Her var det vinn eller forsvinn. Vinneren ville spille 4. divisjon i 2020, taperen 5. divisjon.

Da kampen kom i gang syntes jeg gjestene fra Østerdalen var best de første minuttene, så typisk nok var det hjemmelaget som kom til den første scoringen, i det fjerde spilleminutt.

De omlag hundre fremmøtte fikk etter scoringa se en jevn og fartsfylt omgang fotball, hvor det etter hvert ble såpass temperatur ute på banen at dommeren måtte fram med sitt gule kort og vifte dette litt i lufta. Inn mot pause kom det et par store sjanser, men mål ble det ikke, og lagene gikk dermed i garderoben for å varme seg litt med 1-0 i boka.

I pausen ble det tid til litt påfyll, og etter å ha spist to pølser som hadde lite annet å by på enn å være grillet på kullgrill kom jeg til et av årets høydepunkter på breddesnadderfronten! Vaflene Nes SK som driver kiosken her serverer er helt suverene, og fullt på høyde med de jeg fikk i Askim som var fjorårets årsbeste!

Etter pause var det tydelig at Elverumsreservene hadde bestemt seg for å ta mer tak i kampen, og da utligningen kom et drøyt kvarter ut i omgangen hadde et baklengsmål for hjemmelaget ligget i lufta ei stund.

Elverum fortsatte å male på, og i det 72. minutt fikk de et hjørnespark. Nøyaktig i det klokka passerte 72:00 gikk ballen i mål, og 1-0 var snudd til 1-2

Da også 1-3 kom drøyt tolv minutter før slutt var det nok flere enn meg som antok at nå var det sluttkjørt for Moelven, men så feil kan man ta, I det 84. minutt fikk modølene, som jeg nå har lært at er demonymet for folk derfra, et frispark halvveis inn på gjestenes banehalvdel, og da ballen kom ned kom det en retur som så ble ekspedert i nettet, og det var duket for ny spenning i sluttminuttene.

Tross ny spenning, flere scoringer ble det ikke, og da dommeren noen minutter på overtid blåste av kampen kunne de hvitkledde juble, mens reaksjonene fra hjemmelagets spillere varierte fra resignasjon til bannskap.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar