torsdag 24. oktober 2019

Neptun - Varegg 3 (1-0)

Jeg hadde blitt sendt på jobbreise til vestlandets hovedstad, og oppdaget til min store glede at her var det fortsatt plenty av deilig breddefotball, så onsdagskvelden lot jeg CL være CL og hoppet på bussen til Loddefjord! Her beviste jeg nok en gang at det å bare lese Google Maps-kart og ikke se på et ordentlig kart med høydekurver ofte er en dårlig idé. Jeg tok bussen videre fra bussterminalen i Loddefjord opp til Hetleviksåsen som hos Google så ut til å ligge veldig nært fotballbanen jeg skulle til. Joda, på kartet lå den ganske nært, det jeg ikke hadde sett var høydeforskjellen. På mystisk vis kom jeg meg iallfall helskinnet ned en stupbratt sti, og fant en flott kunstgressbane som lå inneklemt mellom en bratt skrent og en terasseblokk.

Her var det duket for syvendedivisjonskamp mellom Haakonsvernsoldatenes egen klubb, Neptun, og Vareggs tredjelag. Etter litt nervøs venting dukket endelig begge lags spillere opp for oppvarming, og jeg skjønte at det ble kamp. Neptun stilte faktisk i trøyer med navn på ryggen, og det hadde spilleren ved navn Mathias Bakke valgt å bruke til et aldri så lite ordspill. Mbappé er kanskje en av verdens beste spisser, men det skulle vise seg at Mbakké er en slettes ikke så verst syvendedivisjonsvenstreback!

Etter en ganske jevn start giret snart Neptun opp et hakk, og etter femten og et halvt minutt kom scoringen etter at en av Vareggs forsvarsspillere var uheldig og gled da han skulle klarere ballen unna. Dette vakte stor frustrasjon fra brorparten av de fremmøtte, da de fleste som så kampen var spillere fra et annet lag som var avhengige av poengtap for de mørkeblå i kveld for firtsatt å ha heng på kvalikplassen.

Apropos mørkeblå, en vittig detalj i kampen var at siden begge lag hadde blå trøyer måtte gjestene spille med overtrekksvester. Vi hadde altså en kamp mellom Forsvaret og De gule vestene. Det var krigerne fra Neptun som inn mot pause dominerte spillet, men så lenge de ikke hadde klart å putte mer enn ett var alle muligheter åpne.

Etter en kort pause kom spillet i gang igjen, og det ble raskt tydelig at hjemmelaget hadde bestemt seg for å ri inn ledelsen. Samtidig var det etter hvert flere spillere hos begge lag som var blitt litt hete i topplokket, og at dommeren slapp å dele ut noen røde kort var nesten mirakuløst.

Etter en spinnvill avslutning på kampen blåste dommeren etter ganske mange minutters overtid endelig av, og Neptun kunne juble for fortsatt å være i posisjon til å ende sesongen på kvalikplass.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar