lørdag 9. mars 2024

Bamble - Kroken 1-0

Da jeg plutselig oppdaget at det var mulighet for en ny bane på fredagskvelden sendte jeg ut følere både hit og dit, og fikk napp hos brødrene Lars og Sören, som dermed ble med på roadtrip. Etter å ha forsert en tidvis ganske tett trafikkert E18 mot Drammen gikk det kjappere sørover gjennom Vestfold, og med god margin til kampstart kom vi fram til Rugtvedt hvor det var klart for treningskamp mellom Bamble og Kroken.


Et par minutter på halv sju entret lagene banen, og etter at dommeren hadde gitt klar beskjed om at det ikke var lov å spille med buff ble oppgjøret sparket i gang. I tillegg til mine to medbragte banehoppere hadde også Telemarkfotball-guru Mads dukket opp, så mens lagene følte hverandre på tennene ble det mye prat om løst og fast.


Med divisjonsforskjell mellom lagene skulle man kanskje tro det var drangedølene fra Kroken var favoritt i denne kampen, men det var lenge umulig å se noe klar forskjell på lagene. Dette skyldtes dog ikke at de leverte like gode prestasjoner, men heller det at ingen av dem presterte noe som var verdt å merke seg, utenom litt knuffing etter et sammenstøt i feltet.

Det sto 0-0 til pause etter en omgang som ikke på noen måte hadde ost av mål, og fra «tribuna» sørvest for banen fikk vi sammen med vel tjue andre se kampen fortsette i samme spor etter pause. Vi begynte seriøst å lure på om dette skulle ende målløst, og det virket tidvis som om spillerne virkelig ikke score, og da en av Kroken-spillerne brant en spesielt stor mulighet hørte man keeperen hans utbryte fra andre enden av banen «Hvordan er det mulig?»

Jeg sto og irriterte meg over at jeg hadde oppdaget at fokusringen på det ene kameraet mitt hadde kilt seg så jeg sannsynligvis hadde tatt masse bilder ute av fokus, da plutselig noe skjedde. Litt ut av det blå hadde plutselig en Bamble-spiller kommet seg forbi Krokens keeper og satte ballen i mål til 1-0 med bare knapt fem minutter igjen av kampen!


I sluttminuttene vil jeg faktisk si at det virket som hjemmelaget hadde kontroll, og da dommeren etter noen minutters tilleggstid stoppet kampen sto det fortsatt 1-0 til stor glede for de lokale. Mens de involverte på banen takket hverandre for kampen satte jeg og mine medsammensvorne kursen tilbake mot bilen og cruiset nordover mot tigerstaden igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar