lørdag 5. juni 2021

Notodden - Fløy 1-2

Endelig bød muligheten seg for fotball på en ubesøkt bane. Etter en rolig lørdag morgen i heimen satte jeg igjen kursen sørøstover, men denne gangen hadde jeg så god tid at jeg tok den flotte Rv 32 fra Island ved Hillestad gjennom Lardal og Siljan til Skien og Porsgrunn hvor jeg igjen inntok E18. Kom etter litt knoting i et utrolig smått gatenett i Kragerø til slutt fram til parkeringsplassen ved stadion, hvor det såvidt var plass til meg innerst.

Etter å ha registrert meg inn på anlegget tok jeg meg en kikk rundt, og fikk dokumentert de forskjellige banene til stadionhjerte-kartet. Slo meg deretter ned på den vesle tribuna, i håp om at jeg kanskje skulle kunne holde meg i skyggen av flomlysene, men sola flytta dessverre så fort på seg at da måtte jeg også flytte meg ganske ofte skulle det la seg gjøre.

Like før kampstart flommet det plutselig på med banehoppere. Ray Tørnkvist, Stig-André Lippert, Anders Johansen og ikke minst Aage Jakobsen som faktisk bor like ved stadion var blant de som dukket opp og mens Notodden og Fløy entret den nøytrale banen de hadde valgt å møtes på til treningskamp og kampen ble blåst i gang haglet det med røverhistorier fra fjern og nær.

Lenge var det lite spennende som skjedde ute på banen. En og annen halvsjanse, og noen taklinger som bar preg av at kampformen kanskje ennå ikke var helt på plass for andredivisjonslagene var lenge beholdningen, og heller ikke litt drikke til spillere og dommere etter halvspilt omgang medførte noen stor endring.

Etter drøyt førti minutters spill fikk en av Fløys spillere det som så ut som et stjernetreff. Alle på sørlendingenes benk jubla, nøytrale publikummere applauderte, og det plinget inn scoringsoppdatering på FlashScore-appen. Men neida, skuddet hadde gått like utenfor, keeper gikk bak mål og hentet ballen, og det kom korreksjon i appen. Det sto dermed fortsatt 0-0 da lagene gikk til pause, og Lippert, Johansen og jeg satte kursen i retning skyggen under klippen garderobebygget lå oppå.

Da andre omgang startet så vi egentlig ikke så stor grunn til å flytte oss ut i solen igjen. I dag var det veldig godt med skygge, så da fikk vi heller leve med at vi ikke så allverden ute på banen fra svingen i kortsida. Jeg fikk likevel et inntrykk av at det var Notodden som var kvassest nå, og like før kvarteret var spilt kom de også til en stor sjanse, før de bare et par minutter senere endelig fikk hull på byllen og gikk opp i 1-0 med en flott heading.

Etter dette kom igjen Fløy litt mer med, og med knapt ti minutter igjen av kampen ble en av de for anledningen hvitkledde felt, og dommeren pekte på straffemerket. Fra min posisjon i motsatt ende av banen trodde jeg et kort øyeblikk keeper reddet, men det ble scoring og utligning til 1-1.

Bare to minutter etter at spillet var satt igang igjen kom også 1-2 etter et flott angrep fra sørlendingene. Mer enn dette skjedde ikke, og kampen endte dermed slik, og jeg kunne haste til bilen for å få satt i gang A/C-en før turen hjemover startet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar