fredag 29. mars 2019

Rana FK - Mosjøen 3-0

Sist helg var jeg hjemme for litt korpsing, og fikk benyttet en lang lunsjpause til å se litt fotball.

Nyskapningen Rana FK skulle i sin første offisielle kamp etter fusjonen møte Mosjøen IL til første runde cupkvalik, og det var ventet mye folk på Sagbakken stadion. Undertegnede møtte opp hypertidlig, og klarte dermed å bli den nye klubbens aller aller første billettkjøper gjennom tidene!

Fikk en del kommentarer knyttet til «Skulle ikke du aldri se kamp i Rana igjen», men jeg presiserte at dersom jeg har sagt noe sånt har jeg snakket over meg. Det jeg har sagt, og det står jeg ved, er at jeg aldri kommer til å bli noen supporter av Rana FK.

Da kampstart nærmet seg tok jeg plass helt ytterst på tribuna, siden jeg måtte gå alt før pause, og fikk se en rimelig jevnspilt omgang. Det jeg også fikk se var kø-tilstander jeg ikke hadde sett maken til på lenge, og det var nok av de som ikke var på plass på tribuna før langt ut i kampen. Iflg fotball.no var tilskuertallet 150, men det tror jeg faktisk ikke litt på en gang. Det reelle tallet må ha vært langt høyere.

De 40 minuttene av kampen jeg så var preget av en tett snøbyge som ankom rett etter avspark, men som styreleder i klubben sa etter at det hadde vært knallvær timene før kampstart: «Det gjør ikke noe at det snør nå, folk har jo alt kommet!»

Hjemmelaget hadde et lite overtak så langt jeg så av kampen, men gjestene ble absolutt ikke overkjørt, og det var ganske likt i store målsjanser da jeg dro.

Jeg fant senere ut at det sto 0-0 til pause, og det hele endte 3-0. Jeg blir nok å se på flere RFK-kamper, men som sagt: ikke som supporter.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar