mandag 6. november 2017

Sogndal - Tromsø 0-2

Etter mye bekymring for været før årets tredje siste eliteserierunde så varselet bra ut lørdag kveld, så det ble i hui og hast besluttet at jeg skulle kjøre til Sogndal sammen med fire andre Isberget-medlemmer i bilen.

Etter å ha kommet meg i seng altfor sent lørdag kveld startet søndagen på verst mulig måte med en solid runde magasjau, men jeg kom meg avgårde til avtalt tid for å plukke opp først Martin og deretter Cisilie, Ruben og Leif.

Etter en relativt begivenhetsløs tur nordover (Det mest spennende som skjedde var nok at jeg feilnavigerte litt i Lærdal sentrum, og fikk en liten æresrunde utover langs vestsida av Lærdalsfjorden før jeg skjønte at jeg hadde kjørt feil), ankom vi Fosshaugane akkurat i tide til å få sendt Cisilie som offisiell representant på kampmøte.

Etter å ha rånet gjennom sentrum noen ganger på jakt etter Tone Damli (Vi fant henne ikke) stakk vi og åt oss gode og mette, før jeg kjørte opp på parkeringsplassen utenfor stadion for å ta en liten ettermiddagslur før kampen, mens de andre dro på pub.

En halvtimes tid før avspark inntok jeg stadion, fikk montert det store flagget og startet med å peppe opp TIL-spillerne til kamp.

På innmarsj ble jeg invitert til å komme inn på banen foran bortefeltet og flagge derfra, noe som var svært hyggelig. Hjemmefansen kjørte en finfin pyromarkering også, så det var svært god stemning.

Den gode stemningen varte hos begge lag gjennom store deler av første omgang, men vi omlag 30 tilreisende supportere fikk oss en skikkelig støkk da først tverrliggeren og deretter en arm (som MÅ ha vært teleskopisk) fra Gudmund Kongshavn avverget Sogndal-mål etter drøye halvtimen. Likevel ble det hjemmesupporterne som først ble stilnet, da Thomas Lehne Olsen banket inn 0-1!

Etter en pause med servering av juice og pølser (Brus driver man selvsagt ikke med i saftbygda) var det klart for andre omgang. Også her hadde hjemmelaget flere store sjanser, men Isberget ble tatt til himmels da 2-0 ble kriget inn rett foran nesa på oss!

Resten av kampen hadde TIL et klart grep om det som skjedde, og det føltes fortjent da vi forlot stadion med tre poeng i sekken, selv om det ikke er tvil om at det var litt «tur» involvert i at man ikke hadde et eneste baklengsmål.

Hjemturen gikk også udramatisk for seg, selv om Ruben holdt på å krepere da han oppdaget at bensinstasjonen i Lærdal stengte to minutter før vi kom dit, så han måtte vente helt til Hemsedal med å få kjøpt en hamburger!

I to-tre-tida på natta var vi endelig hjemme igjen, og alle var enige om at det hadde vært en fin tur!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar