søndag 9. juli 2017

Eidsvold Turn - Lokomotiv Oslo (4-1)

Etter å ha sett ferdig kampen på Skjetten heiv jeg meg i bilen og kjørte nordover i retning grunnlovsbygda Eidsvoll for å få med meg en kamp til.

Jeg var heldigvis ute i relativt god tid, for det viste seg at Groundhopper-appen hadde feil stadion registrert på kampen, så ved ankomst måtte jeg kjøre noen km til før jeg fant rett bane. Vel framme kjøpte jeg billett og satte meg i gressbakken ved stadion. Her var det heldigvis litt kjøligere, så jeg ble ikke så allergiplaga som jeg ble på Skjetten.

Da kampen ble blåst i gang tok det bare to-tre minutter før vi hadde fått dagens første mål, nummer to fulgte drøyt fem minutter etter det, og før det var gått tjue minutter sto det 3-0!

Etter dette dabba kampen (naturlig nok) noe av, og Lokomotiv slet voldsomt med å klare å etablere noe spill mot hjemmelagets mål. Da lagene gikk til pause hadde gjestene fra hovedstaden hatt et par-tre kvart-sjanser, men ellers hadde det bare vært Turn, Turn og atter Turn.

Ikke vet jeg hva Turn-trener Karim Essediri hadde sagt til spillerne sine i pausen, men da lagene kom på banen etter å ha vært i garderoben fikk vi se noe helt annet. Eidsvold Turn var blitt utrolig slurvete og skjødesløse, og de skal prise seg lykkelige for at Lokomotiv lot til å være ute av stand til å utnytte feilene de gang på gang gjorde.

Etter at en halvtime av omgangen var spilt antydet jeg at dette kunne bli den dårligste omgangen med fotball jeg har sett i 2017, og det tror jeg jeg står for, selv om det tok seg noe opp på slutten. Fem minutter før full tid setter hjemmelaget 4-0, og bytter inn reservekeeperen så han skal få litt spilletid.

Like etter felles en svartkledd spiller i Eidsvold Turns 16-meter, og dommeren blåser for straffe! Muligens noe billig, men direkte feil var det definitivt ikke. Selve straffen ble reddet av Turns reservekeeper, men returen ble sikkert satt i mål, og 4-1 ble også sluttresultatet.





Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar