lørdag 22. april 2017

Oslojuvelene - Rilindja 1-4

I strålende solskinn og sur vind tok jeg T-banen fra Grorud til Linderud for å se mitt første fjerdedivisjonsoppgjør i år.


Dette var mitt første besøk på Linderud-banen, som jeg har sett så mange ganger fra T-banen (For øvrig et av få steder hvor man har fri sikt mellom Furusetbanen og Grorudbanen). Kampen var feilregistrert på en annen bane i Groundhopper-appen, men dette rakk de akkurat å fikse før kampstart etter at jeg sa fra på twitter. Super service!

Mens jeg venta fikk jeg forøvrig se noen småttiser spille treningskamp (med en voksen trener på hvert lag), og bivåne dette målet som fastsatte sluttresultatet til 13-13 eller 14-14 (Det var en del uenighet om dette, men alle var enige om at det ble uavgjort).

En annen app jeg testet i dag var Fotballkanalens live-app, hvor det er åpnet for at hvem som helst kan liverapportere fra kamper helt ned til fjerdedivisjon, så jeg gjorde et forsøk der. Resultatet kan man se i livesenteret på fotballkanalen.com, ved å klikke seg fram til riktig dato og kamp.

Begge lagene på banen spilte i fjor i tredjedivisjon, så det skulle i utgangspunktet kunne bli en ganske jevn kamp, men det ble tidlig klart at Rilindja var et knepp kvassere enn hjemmelaget. Likevel var det de hvitkledde fra Telemark (Oslojuvelene er et lag for telemarkinger bosatt i Oslo) som scoret først, etter 26 minutter. Utenom scoringen hadde Oslojuvelene likevel hatt lite å by på framover, og det var langtfra ufortjent da Rilindja utlignet på overtid like før pause, selv om denne utligningen kom etter noe svært mystisk forsvarsspill.

I andre omgang hadde Rilindja tydeligvis bestemt seg for å skjerpe seg, og alt to minutter etter avspark fikk det hovedsaklig albanskætta bortepublikummet nok en gang noe å juble for. Fem minutter senere satt også Rilindjas tredje for dagen.

Etter dette ble kaptein og spillende assistenttrener Alban Shipshani, som hadde scoret alle tre av Rilindjas mål byttet ut og fikk en ispose på kneet. Selv om Shipshani hadde vært kampens store spiller fortsatte de rødkledde å dominere på banen, og det var aldri snakk om at Oslojuvelene skulle klare å komme tilbake. I det 68. minutt satt også 1-4 i kassa.

Etter dette var nok det eneste nevneverdige som skjedde at Oslojuvelene hadde en avslutning himmelhøyt over, der Rilindjas keeper fant ut at han skulle hoppe opp og henge fra tverrliggeren i målet. Han hang der i ca et tidels sekund før han glapp taket, og falt ned på rygg, til publikums store fornøyelse.

Etter en noe nølende førsteomgang en helt fortjent seier til Rilindja, kampen sett under ett.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar