lørdag 9. november 2019

Husum - Fremad Amager 2 (5-1)

Etter forrige helgs dansketur fikk jeg mersmak, så plutselig hadde jeg booka meg en liten københavnsferie for å se litt mer fotball. Denne gang ble det fly rett etter jobb fredag, og etter å ha landet på Kastrup entret jeg metroen og deretter en buss fra Vanløse til Husum hvor jeg etter en kort spasertur fant Husumparken. Her var det duket for siste runde i høst-serien mellom Husum og Fremad Amager 2.

Husum-supporterne hadde på forhånd varslet en innmarsj i særklasse, og det fikk vi jammen!

Hjemmelaget lot seg tydeligvis oppildne av pyroen og sangen fra supporterne, og kom klart best i gang. Etter fem minutter gikk de så opp i ledelsen da gjestenes keeper brukte et lite kvartsekund for mye på en klarering så en av de blåhvites spisser rakk fram for å blokkere. Ballen spratt i en bue tilbake, og gikk via tverra i mål.

Eiffel 65s gamle hit «Blue (Da ba dee)» ble selvsagt spilt som scoringsmusikk, og det viste seg raskt at kveldens DJ hadde et bredt repertoar. På cornere ble det spilt Zorba, på supre redninger kom «Simply the best», og til stadighet kom «Who let the dogs out» rungende ut over sletta.

Hjemmelaget fortsatte å dominere, og i det 17. minutt kom en meget velfortjent 2-0-scoring på en corner.




Drøyt fem minutter senere kom så også 3-0 etter ganske labert forsvarsspill hos de grønnkledde. Etter dette fortsatte hjemmelaget å kontrollere alt som skjedde, så jeg tok en tur i kiosken og testet ut de lokale pølsene og en boks med Danmarks klart beste produkt: Faxe Kondi!

Lagene entret etter pause igjen banen, nå akkompagnert av Vengaboys, og bare etter noen få minutter kunne hjemmelagets spillere igjen juble for scoring. Jeg stusset dog litt, hadde ikke dommeren blåst i fløyta før ballen gikk i mål? Etter noen øyeblikks forvirring ble det klart at det hadde han, uten at jeg er helt sikker på for hva. Spillet ble uansett satt i gang igjen ved en dropp, og det sto fortsatt 3-0.

Antagelig hadde Husum senket nivået sitt noe fra første omgang, for Fremad Amager 2 fikk være mer med i spillet etter hvilen. Scoringer ble det dog ikke, og etter 70 minutter av kampen kom 4-0. Var det ikke avgjort før var det det nå.

Nå ble Husum direkte skjødesløse, og under ti minutter senere kom både en scoring for gjestene og flere store sjanser. Hjemmelagets keeper ble faktisk så hissig et øyeblikk at jeg ble bekymret for om han ville selvantenne. Dette hjalp tydeligvis, for nå kom også 5-1.

Flere scoringer ble det ikke, og de blåhvite kunne feire sammen med supporterne sine, mens jeg gikk for å ta bussen til Glostrup, og på veien dumpa innom en kinesisk buffetrestaurant.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar