søndag 7. juli 2019

Drøbak-Frogn - Frigg 0-2

De som følger med på twitter vil vite at min opprinnelige plan denne søndagen var å endelig få besøkt ærverdige Melløs og se Moss-Bryne. Oppdaget derimot plutselig at Drøbak-Frogn pga vedlikeholdsarbeid på Seiersten spilte noen kamper på reservearenaen Frogn kunstgress, så da var det bare å kaste om på eksisterende planer og sette kursen dit.

I finfint sommervær satte jeg kursen sørover, og fikk på veien varsler om at Jørgen Knutsen denne gangen hadde kommet meg i forkjøpet. Kom fram, og fant en nydelig beliggende kunstgressbane, med gode muligheter for fotografering og å se på fotball.

Kampen kom i gang, og som ventet var det gjestene som fremsto som det sterkeste laget. Drøbak-Frogn har tunge tider økonomisk, noe som har smittet over på det sportslige, og derfor var det ingen som forventet annet enn nok et tap i dag. Det var derfor helt etter oppskriften da Frigg tok ledelsen etter 9 minutters spill.

Etter scoringen slappet vestkantguttene litt av, og de rødkledde kom mye mer inn i spillet, og fikk etter hvert et par enorme sjanser. Et stolpetreff med retur ut i feltet (Han som tok returen var offside), og et treff til i metallet (tverrliggeren denne gang, tror jeg) fikk vi se, men scoring ble det ikke.

Noen minutter før pause hørte vi plutselig et kjempebrak fra de mørke skyene over Oslofjorden, og i det 0-2 kom gjennom et skudd som gikk i metallet og ned, deretter ut, og så ble puttet i mål (men kanskje alt hadde vært inne) begynte det å regne. Jeg vurderte i min naivitet å vente med å ta opp paraplyen, men skjønte snart at det ikke ville være noen god idé. Det ble MYE regn. VELDIG mye regn. Paraply var påkrevd.

Da dommeren blåste for pause samlet begge lags spillere seg inne i sine respektive innbytterbuer (Det så veldig trangt ut), mens store deler av publikum enten forsvant inn i skogen i håp om å finne ly, eller gikk til den provisoriske kiosken hvor det var et partytelt man kunne stimle sammen inne i. På  et berg hvor det tidligere hadde vært tørt og folk satt og så på kampen rant det nå en veritabel elv, og jeg var nesten litt bekymret for om banen kom til å bli satt under vann!

Heldigvis, like etter andre omgang startet roet regnet seg noe ned, og etter hvert gikk det igjen an å slå sammen paraplyen. Dessverre roet også spillet ute på banen seg noe ned, og det ble en rimelig blodfattig andreomgang vi fikk se. Hjemmelaget skal ha all ære for at de aldri ga opp, mens Frigg virka som de ikke hadde tenkt å bruke en kalori mer enn nødvendig på å dra i gang seieren.

De siste minuttene av kampen økte tempoet noe, men scoring ble det ikke, og de blåkledde fra Tørteberg kunne til slutt juble for tre nye poeng.

På vei hjem innså jeg at det regnværet vi hadde vært gjennom i Frogn bare var blåbær, mellom Klemetsrud og Lambertseter regnet det så mye at jeg var redd bilen skulle drukne, og i det jeg kom hjem kom det også en voldsom byge. Takk og pris for garasje i kjelleren på blokka, sier jeg bare

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar