søndag 21. august 2016

Kløfta - Gjelleråsen (2-4)

Hadde egentlig bestemt meg for å ha fotballfri (Bortsett fra på TV) helg, men plutselig satt jeg i bilen på vei til Kløfta, for å få krysset av et nytt stadion i Groundhopper-appen.
Alt etter fem minutter tok gjestene ledelsen, og resten av omgangen ble preget av dette. Det virket for meg som om Gjelleråsen hadde et gir til inne som de enten ikke ville bruke, eller som ikke var i drift i dag, mens Kløfta virket som om de var klar for å bruke langt flere gir enn de hadde, litt som jeg opplevde min gamle Golf 1,6 cl de gangene jeg kjørte over Saltfjellet med den tidlig på 2000-tallet.
Det var derfor ikke ufortjent da hjemmelaget utlignet på retur etter et frispark like før pause, men det man satt igjen med etter omgangen var likevel flere episoder som hadde blitt ganske ampre. Faktisk ble det så ampert i sluttsekundene før pause at dommeren kalte til seg begge lags kapteiner for en alvorsprat, mens han beordret de øvrige spillerne til å gå i garderoben.
Etter pause virka det som om begge lag hadde fått kjølt ned toppene litt, og de første 15-20 minuttene av omgangen ble en ganske blodfattig affære. Etter tjue minutter våknet plutselig serielederne, og går opp til 1-2. Ti minutter senere satt også 1-3 etter en corner.

Hjemmelaget hadde likevel ikke gitt opp, og ti minutter før slutt sovnet plutselig hele det grønnkledde forsvaret, så det sto 2-3! Kampen levde fortsatt, men Gjelleråsens menn klarte å sette spikeren i kista med 2-4 ikke lenge etter, og dette ble også sluttresultatet, til hjemmelagets store skuffelse.

Se flere bilder fra kampen på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar