onsdag 15. august 2018

Holter - Frogner 9-2

Etter at D60-en havarerte på mandag gikk tirsdagskvelden med til å kjøpe nytt kamera, og med en så godt som ny D7000 i sekken tok jeg en onsdagsutflukt til Holter hvor den falne storheten (Spilte på nivå 3 i 1997) nå skulle ta mot Frogner fra Sørum til syvendedivisjonskamp.

Da jeg ankom stadion fant jeg ut at det krydde av folk der. Dette var ikke fordi interessen for syvendedivisjonskampen var spesielt stor, men det var en G11-kamp mot Ull/Kisa som foregikk på banen mens A-lagsspillerne varmet opp.

Jeg fant meg en plass sammen med dommerveilederen på den lille tribuna foran kioskbygget mens G11-kampen ble avsluttet, og prøvde å finne ut hvordan i alle dager man fikk endret fra feltfokus til punktfokus på det nye kameraet mitt. Etter litt kjapp googling fant jeg det ut, og følte meg klar for kamp.

Kampen startet ganske jevnt, og gjestene hadde flere store sjanser, blant annet en situasjon hvor en spiller kom helt alene mot keeper, og garantert hadde scoret hadde han turt å skyte litt før, men faren ble avverget av en Holter-forsvarer som kom stormende hjem og satte inn en førsteklasses takling. Frogner fikk også et frispark fra omlag 17 meter som fikk en av de som befant seg på tribunen til å utbryte «Det er jammen bra Ronaldo ikke spiller på Frogner»! (Frisparket ble for øvrig slett ikke så verst, men keeper vartet opp med en god redning.

Like etter halvtimen var spilt kom så den første scoringa i kampen, og det var hjemmelaget som fikk åpne ballet etter en aldri så liten kommunikasjonssvikt mellom de rødkleddes keeper og en forsvarsspiller.

Holter kjente nå smaken av blod, og vartet opp med flere cornere som ga enorme sjanser. En avslutning gikk i stolpen før returen ga en ny corner, og på den nye corneren klarte keeper såvidt å bokse ballen i tverrliggeren. Frogner var virkelig rystet!

Etter 38 minutter kom neste mål, og det var igjen hjemmesupporterne som fikk grunn til å juble. Denne gangen var det den noe medtatte gressmatta som ga litt hjelp til de grønne, da et skudd som keeper så ut til å ha kontroll på fikk en uventet sprett og forsvant bak ham uten at han kunne gjøre noe med det.

Rett før pause kom så omgangens store prestasjon. Holters nummer 39, Martin Lundemo Syvertsen, gjorde et fabelaktig soloraid, før han avsluttet forbi keeper og i mål. 3-0 sto seg til pause.

I pausen oppdaget jeg at kiosken som var åpen da jeg kom nå var stengt, og flere av de frammøtte snakket om at foreldrene til A-lagsspillerne burde tatt ansvar for å holde kiosken åpen under kamper, slik foreldrene til G11-spillerne hadde gjort. Det gikk faktisk så langt at folk snakket om å opprette en facebookgruppe for å koordinere dette, så jeg blir ikke overrasket om de faktisk realiserer det!

Før fem minutter var spilt av andre omgang kom det nok en scoring, og igjen kom den som resultat av at Syvertsen herjet med Frogner-forsvaret. Like etterpå kom så Holters forsvar i fokus da de rev overende en Frogner-spiller, så gjestene fikk redusere til 4-1 på straffespark.

Etter drøyt 12 minutter kom så 5-1 på en flott avslutning fra spiss vinkel, og bare noen minutter senere var ballen igjen i mål, men denne gangen mente dommer Amundsen at han som scoret var offside og annullerte scoringen. (Beklager at videoen er noe uskarp)

Da 6-1 kom med rett under et kvarter igjen av kampen sto jeg bak mål på motsatt side av banen, så nøyaktig hva som skjedde så jeg ikke. Like etter kom det noen få regndråper, så jeg rømte inn under det lille taket på tribuna igjen, og fikk derfra se Holter-forsvaret gjøre en liten glipp som førte til nok en redusering.

7-2 kom bare ett minutt senere, og igjen var det Syvertsen som gjorde det. Etter min mening banens klart beste i kveld! Samtidig som en Holter-forsvarer og en Frogner-spiss knuffet litt kom så 8-2, før sluttresultatet ble fastsatt til 9-2. En tung kveld for de rødkledde som etter 11 kamper har 0 poeng…

Jeg hoppa i bilen for å finne meg en spennende vei hjem igjen, og på veien møtte jeg en regnbyge som fikk meg til å innse hvor lenge det var siden sist jeg hadde kjørt i regn, da jeg nesten ikke husket hvordan man slår på vindusviskerne i bilen!

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar