tirsdag 28. august 2018

Flisbyen - Fjellhamar 0-3

Etter en deilig omelett hoppa jeg i bilen og satte kursen sørover langs Øyeren, mot Trøgstad. «Vent litt,» sier du kanskje nå, «Flisbyen spiller da på Lillestrøm og ikke i Trøgstad?» Vel, jeg dro ikke hjemmefra for å se Flisbyen - Fjellhamar, jeg dro hjemmefra for å se Trøgstad/Båstad - Drøbak-Frogn 3. Ved ankomst på stadion i Trøgstad stussa jeg litt på at det bare var hjemmelaget som varma opp, og da oppvarminga deres gikk mot slutten tok jeg til vett og sjekket facebook. Der var det ca i det jeg passerte Fetsund på vei sørover blitt lagt ut beskjed om at bortelaget ikke kunne komme, så kampen var utsatt. Utrolig frustrert sjekka jeg kalenderen, og innså at jeg kunne rekke fram til Lillestrøm ikke mer enn ti-femten minutter etter avspark der!

Frustrasjonen over bomturen til Østfold hadde akkurat lagt seg da jeg svinget inn til Lillestrøm idrettspark, og lokaliserte banen hvor kampen ble spilt. På Twitter så jeg Fjellhamars konto meldte at det akkurat hadde blit 0-1 rett før jeg kom.

Jeg innså raskt at lysforholdene i kveld var mildt sagt utfordrende, da det var utrolig svake flomlys rundt banen. Det ble derfor en stor utfordring å fotografere, og min gode 35mm f1.8 viste seg å være det eneste som var mulig å få noe som lignet på skarpe bilder med.

Dette viste seg å være en kamp hvor gjestene fra Fjellhamar levde opp til favorittstempelet de hadde før kampen. Jeg tror nitti prosent av spillet jeg så i den halvtimen av førsteomgang jeg var til stede skjedde på Flisbyens banehalvdel.

Det var derfor ikke annet enn fortjent da ledelsen ble doblet fra 0-1 til 0-2 på et flott angrep som penetrerte de hvitkleddes forsvar etter omlag en halvtime.

Etter pause fortsatte de for anledningen svartkledde fra Lørenskog å dominere alt som skjedde på banen. Flisbyen prøvde seg med en og annen kontring, men det var foran deres mål det aller meste skjedde.

Etter 12 minutter havnet ballen endelig i mål, men som så mange ganger ellers i kampen ble Flisbyen reddet av at bakrekka lurte motstandernes angrep offside. Faktisk hadde jeg inntrykk av at en av Fjellhamars spillere var mer offside enn ikke første halvdel av andre omgang.

Et lite kvarter før kampen var over kom 0-3-scoringen, da gjestenes nr 7 endelig fikk overlistet offsidefella og elegant lobbet ballen over keeper som sto vel langt ute fra mål.

I sluttsekundene fikkk Flisbyen en siste sjanse, men da det heller ikke ble noe ut av den blåste dommeren av en kamp som aldri ble spennende, men likevel var fartsfylt og ikke så verst underholdende. I tillegg ble turen hjem mye kortere enn den ville blitt fra Trøgstad.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar