mandag 18. september 2023

IFK Lane - Kungshamn 1-1

Etter to intense fotballdager på Sørlandet var jeg litt spent på formen da jeg våknet søndag morgen, men jeg innså raskt at det ikke fantes noen unnskyldning for ikke å hoppe i bilen igjen og sette kursen sørover mot Svinesund. Etter noen timers kjøring kom jeg gjennom et vindfullt Bohuslän fram til Uddevalla, hvor jeg etterhvert fant fram til bygda Lane hvor det hjemlige IFK skulle ta imot Kungshamns IF til kamp i division 5, altså nivå 7.


På et idyllisk lite stadion hvor en nydelig gressmatte var omkranset av mer eller mindre provisoriske benker, og en slags overbygd tribune foran klubbhuset som ingen satt på (faktisk var de fleste benkene derfra flyttet ut i friluft) betalte jeg meg inn, og konkluderte med at alt lå til rette for en deilig dag med fotball.

Etter at gjestene hadde vist litt muskler de første par minuttene kom hjemmelaget mer med på notene, og i det niende minutt fikk de ekspedert et innkast i mål til 1-0.

Etter dette ga de blåhvite igjen fra seg initiativet, og da gjestene etter en halvtimes spill utlignet på et straffespark var det på ingen måte ufortjent at det sto 1-1.


1-1 sto seg til pause, og jeg bestemte meg for ikke å bruke drikkebongen som var inkludert i billettprisen, og heller nyte litt deilig vaniljecola etter kampen. Da pausen gikk mot slutten satt jeg tilfeldigvis ved garderobedøra, og holdt på å pådra meg en alvorlig tigerbalsamforgiftning da spillerne kom ut.

Etter pause så hjemmelaget friske ut, men noen virkelig store sjanser fikk vi ikke i noen av endene på banen, og da dommeren til slutt blåste av kampen sto det fortsatt 1-1, noe som kanskje alt i alt ga et greit bilde på kampen.

Jeg hadde ombestemt meg angående hvilken kamp jeg skulle ta som dagens andre, så nå hadde jeg det litt småtravelt, og hastet mot parkeringsplassen, mens de fleste andre av de drøyt femti frammøtte tok det noe roligere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar