onsdag 23. mars 2016

Aurskog-Høland - Grei 4-0

Endelig en obligatorisk breddefotballkamp! Oppdaget plutselig at Aurskog-Høland skulle spille cupkvalik mot Grei, så da tok jeg turen ut på landet for å se på, og få krysset ut nok et stadion på Groundhopper-appen.

Fant etterhvert (altfor tidlig) fram til stadion på Løken, og satt ei stund alene på tribuna før det begynte å strømme på med folk. Når jeg så trafikkaoset i innkjøringa var jeg egentlig bare glad jeg hadde kommet tidlig, selv om det var litt hustrig.

Første omgang var ganske jevnspilt, og uten de helt store sjansene. Hjemmelaget hadde et par skudd like utenfor mål, og bortelagets keeper holdt på å kløne det skikkelig til for seg selv, men ellers virka det egentlig som om gjestene fra Groruddalen kanskje hadde litt mer å gå på enn det de viste fram.

Ryktene fra kiosken i pausen tilsa at der var det kaos, så jeg lot vær å gå inn, og hørte heller mer på praten til gubbene bak meg. Man vet at man har havna på rett sted på tribuna når man overhører en diskusjon om hvem faren til en av spillerne som så går over i en diskusjon om hvem faren hans igjen var!

Da andre omgang startet var det et helt annet kampbilde enn det hadde vært i første omgang! Hjemmelaget gikk knalltøft ut, og ble belønnet med et straffespark (Dommeren var svært god i dag) som ble satt sikkert i mål, og like etterpå sa det bare smack, bom og bang og så sto det 2-0 til hjemmelaget etter bare 5 minutter av andre omgang.












Dette tok mye av futten ut av Grei-guttene, og resten av kampen ble litt transportetappe. Mot slutten av kampen klarte så hjemmelaget å score to mål til, og en fortjent seier ble kronet med et kanskje noe flatterende sluttresultat.


Flere bilder som tidligere lå på facebook har jeg nå flyttet over til Google photos.

1 kommentar: