lørdag 22. oktober 2016

Oslojuvelene - Nordstrand 2-2

Etter å ha lest denne flotte saken om å se på breddefotball fant jeg ut at jeg måtte ut og se kamp i dag også, men ettersom jeg var litt tiltaksløs tok jeg minste motstands vei og valgte den banen som ligger nærmest blokka mi, Rommensletta, hvor telemarkingene i Oslojuvelene skulle ta imot nedrykkskollega Nordstrand til kamp om heder og ære i siste serierunde.

Det virka som om vi ikke var veldig mange som hadde lest saken i Saltenposten, det var nemlig kun 4 frammøtte tilskuere ved avspark! Foruten meg var det en fyr med ei notisblokk (Altså sannsynligvis en journalist), og to jenter med et Nordstrand-skjerf på deling. Liten sjanse for opptøyer på tribuna, altså. (I tillegg var det noen som hadde gjemt seg i bilene og så kampen derfra).

Vi som tross alt hadde tatt turen fikk se de blåkledde gjestene ta ledelsen etter å ha utnyttet en kontring til det fulle etter ca 13 minutter, og deretter skjedde det ikke veldig mye i førsteomgangen. Høydepunktet var kanskje da det kom en femte tilskuer som hadde med seg boller som han spanderte av! Veldig solidarisk i kulda. (Det var da jeg ankom stadion ca 3 grader i lufta, lett yr og en utrolig sur vind.)

Fem minutter før pause doblet gjestene ledelsen. 0-2 sto seg til pause, og omgangen sett under ett var det nok ikke ufortjent, da de også hadde ropt etter straffe et par ganger i situasjoner der man neppe kunne klagd alt for mye dersom dommeren hadde gitt dem medhold, og dessuten missa denne store sjansen!

Etter en kjapp tur i bilen for å prøve å få varmen i seg igjen var lagene tilbake til andre omgang, og første del av omgangen ble rimelig begivenhetsløs, og det var først da det var et kvarter igjen vi fikk en redusering! Like etter dette gjorde begge lag noe man sjeldent ser: De byttet keeper uten at det var skader involvert.


Ti minutter før kampen var ferdig frøs jeg så ille på fingrene at jeg nesten ikke klarte å twitre mer, men utrolig nok klarte jeg å meddele verden at hjemmelaget utlignet. Etter noen intense sluttminutter hvor begge lag ga jernet ebbet kampen ut med 2-2 og deling av hederen og æren.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar