søndag 15. november 2020

Grorud - Raufoss 1-6

Da Grorud-Strømmen for et par uker siden ble utsatt pga korona-smitte ble jeg oppringt og spurt om jeg ville ha refusjon eller billett til en annen kamp. Jeg valgte det sistnevnte, så i dag kunne jeg sette kursen opp dalsida for å få med meg oppgjøret Grorud-Raufoss.

Var tidlig ute, og fikk meg en god plass på tribuna, omtrent i hjørnet hvor den selverklærte ultrasgruppa til Grorud holder til. Hadde heldigvis dratt med meg en regnponcho, for dette så ut til å bli en meget fuktig dag i Groruddalen.

Speaker kunne rett før kampstart opplyse at stadionuret var tilbake i drift etter noen problemer tidligere, men det var også omtrent det siste vi hørte fra ham. Ute på banen var det lenge ganske jevnt, men da vi nærmet oss halvtimen syntes jeg de gulblå begynte å henge litt i tauene, og måtte ta imot dødball etter dødball imot uten å klare å demme opp for totningene.

I det stadionuret (som fortsatt fungerte) bikket 33:30 kom 0-1, og slik de siste 5-10 minuttene hadde vært kunne jeg ikke si at dette var ufortjent. Raufoss tok etter scoringen mer og mer over, og ca to minutter før pause kom også 0-2. Rett før pause kom også det tredje, så det var en slukøret gjeng som tok pause med 0-3 på tavla.

I pausen kom så speaker over banen og bort til tribuna, og kunne fortelle at de hadde strømproblemer borte i speakerbua, så ikke bare fikk han ikke oppdatert oss på hva som skjedde i de andre kampene som ble spilt, men ei heller fikk Eurosport sendt ut bilder fra kampen (han tilføyde også at slik denne omgangen hadde vært var kanskje det like greit).

I pausen ble jeg påspandert en vaffel fra medbanehopper @paabortebane som også hadde tatt turen til Grorud i dag, og etter å ha fortært den i regnet var jeg ved godt mot for en ny omgang fotball.

Også i andre omgang ble det dog bortelaget som førte an, og etter knapt åtte minutters spill kom 0-4, før en svært god avslutning endte i stolpen etter en enda bedre inngripen fra Groruds keeper. Stor jubel fra hjemmesupporterne, som skal ha all ære for at de holdt trøkket gjennom hele kampen, tross en fæl utvikling ute på banen.

Tross en og annen god redning, ting ville seg virkelig ikke for Grorud i dag, og etter hvert ga også matchuret opp, så jeg aner ikke hva korrekt klokkeslett for de påfølgende hendelsene var.

Med ca 20 minutter igjen av kampen fikk Raufoss straffespark etter en hands i feltet. Straffen var lite imponerende, og keeper fikk en relativt grei jobb med å redde det.

Noe senere kom så 0-5 på hjørnespark, og nå begynte det etter hvert å bli glissent på tribunene. Likevel holdt «Grorud ultras» trøkket oppe, til tider så hele tribuna rista og man nesten ble litt bekymra om man satt i nærheten.
De som hadde forlatt stadion på 0-5 kan bare takke seg selv, for noe senere var det Groruds tur å score på corner. 1-5 ved Tromsø-gutt Geirald Meyer.

Raufoss er med i striden om den siste opprykkskvalikplassen, og har visst finlest tabellen. Det er ganske jevnt her, og målforskjell kan fort bli avgjørende, så de dro absolutt ikke i håndbrekket selv om de ledet med fire mål. Dette lønte seg etterhvert, og like før kampen var over kom også 1-6 på corner.

En tung søndag for hjemmelaget i regnet på Grorud, men de kan i det minste glede seg over endelig å være i gang med fotballkamper igjen etter karanteneperioden de har måttet gjennom.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar