onsdag 22. april 2015

Grorud 2 - Sarpsborg 08 2 2-1

Endelig hadde jeg manna meg opp til å gå på årets første kamp. Kjøpte med meg litt sjokolade og brus, og troppa opp på Grorud en mandagskveld i slutten av april.

Kampen starta akkurat da jeg kom, så jeg var litt frustrert over at jeg ikke fikk hørt lagoppstillingene og sånt, men det viste seg at speaker hadde litt tekniske problemer, så kampen var nesten 10 minutter gammel da lagoppstillingene endelig ble lest opp.

Jeg ble umiddelbart litt provosert da det viste seg at Sarpsborgs keeper hadde 40 som draktnummer, men ettersom dette var andrelag er jeg villig til å se litt gjennom fingrene med det.

Kampens første mål var det bortelaget som sto for, da de satte ballen direkte i mål på et frispark fra ca 16,2 meter, litt skrått til høyre fra keepers ståsted. Dette skjedde ca halvveis i første omgang, og da lagene gikk til pause sto det fortsatt 0-1, noe som slett ikke var ufortjent.

Etter ca et kvarter minutter av andre omgang oppsto det en situasjon med litt klabb og babb foran gjestenes mål, og da keeper endelig prøvde å klarere traff ballen hans egen midtstopper i kneet, og spratt rett tilbake i mål. Keeper og midtstopper ble bare stående og se skuffet på hverandre mens Grorud-guttene kunne juble.

Kampens merkeligste situasjon kom likevel utenfor banen. Jeg hadde en stund lagt merke til at en av Sarpsborg-spillerne som var i oppvarming hadde på seg svart shorts, mens laget spilte i helhvitt, og joda, da han skulle byttes inn måtte både den som skulle inn og den som gikk ut kle av seg shortsen og bytte, slik at antrekket fortsatt var helhvitt blant alle spillerne på banen. Økonomisk!

Like etter dette kom så Grorud 2 i høy hastighet framover, og da ballen ble spilt gjennom virka det som om flere av Sarpsborg-spillerne mente det var offside. Linjemannen på denne banehalvdelen hadde langtfra vært redd for å vifte med flagget både i tide og utide tidligere i kampen, men denne gangen holdt han flagget nede, og en av Grorud-spillerne fikk en relativt enkel jobb med å sette ballen i mål. Hjemmelaget hadde snudd det!

Like etter dette skjedde gikk sola ned bak Årvollåsen, og det ble BIKKJEKALDT på stadion, men jeg klarte på mystisk vis å holde stand til kampen var ferdig. Østfoldingene satte inn et voldsomt press mot slutten, og hadde flere store sjanser på overtid, men groruddølene klarte å stå imot, og sluttresultatet ble 2-1 til publikums store glede.

Morsomt med fotball i alle divisjoner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar