søndag 10. november 2019

B.93 - Hellerup 1-1

Etter gårdagens visitt i Husum var det området rundt Østerbro som var lørdagens første destinasjon. Litt skuffende var det da å oppdage at kommunen hadde stengt gressmatta på Østerbro stadion, vegg i vegg med FCKs Parken, så kampen mellom B.93 og Hellerup skulle spilles på kunstgresset på Svanemølleanlægget/Gasværkgrunden. Jeg tok S-toget til Svanemøllen, og rotet meg rundt et byggefelt og en skøytehall før jeg endelig fant riktig fotballbane.

Etter å ha irritert meg over at dommeren kjørte lineup før avspark med ryggen til publikum, så det ikke ble noe myntkastbilde fikk jeg se gjestene komme best i gang, og det ble snart klart for meg at de nok var det beste laget.

De helt store målsjansene lot lenge vente på seg, og lenge kom de største halvsjansene hver gang hjemmelagets keeper var ute på 20-25 meter og foretok livsfarlige klarereringer. Utrolig nok slapp han ustraffet unna hver gang.

Hjemmelaget fikk ballen i mål etter ca 38 minutter, men dette ble umiddelbart annullert for offside. Det kom få protester, så det var nok en riktig avgjørelse.

Etter 41 minutters spill sviktet det så i hjemmelagets forsvar. Et fint angrep ble avsluttet med scoring, og det sto 0-1 da lagene tok pause. I mangel av garderober ble pausen relativt kort, og vi kom snart i gang med fotballen igjen.

Andre omgang startet i stor grad slik første hadde vært, med en dominans av de rødkledde gjestene, men etter hvert begynte det å virke som om de var mer opptatt av å forsvare ledelsen enn av å beholde den, så hjemmelaget kom mer og mer med i kampen.

De oppimot hundre som hadde tatt turen fikk en hustrig formiddag ved Nordhavnen, og det var egentlig ikke så mye som varmet av det man fikk se på banen heller. Mange hadde alt forlatt banen da hjemmelaget endelig fikk pasningene til å sitte i et angrep, og ett minutt på overtid utlignet til 1-1, som også ble sluttresultatet.

Jeg hadde funnet ut at neste kamp jeg skulle se ble ikke langt unna, så jeg tok turen til Fælledparken via en pølsebod, og sørget også for å skifte på meg ullsokker i et forsøk på å ikke fryse fullt så mye.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar