tirsdag 23. august 2016

Toten - Brumunddal 2 (1-2)

Tilbragte dagen på en konferanse på Gardermoen, og da den var slutt la jeg i et anfall av galskap veien nordover mot Toten for å se fjerdedivisjonsfotball. Toten skulle være vertskap for Brumunddal 2 på Østre Toten Idrettspark.

Etter et merkelig veivalg fra min side opp gjennom Hurdalen og langs Høversjøen (Hvor jeg blant annet møtte denne gjengen) kom jeg fram til Lena på Toten i god tid før kampen, og rakk å spise en hamburger så jeg var klar for dyst etterpå. Vel framme på stadion tok jeg plass på betongtribuna (som akkurat hadde litt for lave trinn, det hadde faktisk vært helt OK å sitte der hadde de vært bare bittelitt høyere) og gjorde meg klar til å twitre og fotografere mens jeg så kamp.

Hjemmelaget startet kampen best, og like etter et perleangrep hvor «Dala»-keeperen virkelig gjorde en god jobb, fikk de etter bare ti minutter straffespark, som ble satt i mål like utenfor keepers rekkevidde.

Etter dette kom gjestene fra andre sida av Mjøsa mer inn i kampen, men det virket som om totningene igjen hadde tatt over mot slutten av omgangen da de fikk en rekke hjørnespark på rad. Etter ett av disse snappet en Brumunddal-spiller ballen og startet en kontring som endte med mål. Lagene gikk til pause med 1-1, og var like langt.

Andreomgangen av kampen startet med at hjemmelaget spilte seg til noen halvsjanser, men det ble aldri virkelig farlig. Etter et lite kvarter fyrte en av gjestene fra Brumunddal av et skudd fra ca 20 meter som smøg seg forbi en forsvarsspiller før det også smøg seg under keeperen, og de hvitkledde hadde snudd kampen!

Resten av kampen bølget spillet mye fram og tilbake, men det ble aldri virkelig dramatisk foran noen av målene, og det hele ebbet ut med 1-2 på lystavla, mens flere og flere av Toten-spillerne fikk krampe.

På vei hjem bekreftet Finn Bjelke og Yan Friis på P1 min antagelse om at det å foreta en slik tur var foruroligende, menmen…

Flere bilder finner du på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar