søndag 26. mars 2017

Råde - Sprint-Jeløy 2-2 (2-3 e.e.o)

Etter lørdagens kamp på Årnes hadde jeg fått blod på tann, og brukte Groundhopper-appen for å finne en kamp å se også søndag. Nærmeste kamp på et nytt stadion for meg var i Råde, så jeg tanka opp bilen og satte snuten sørover langs E6.

Vel framme i Råde fant jeg en plass sentralt på tribuna, som lå uforholdsmessig langt unna selve banen, med noe som ligna ei halvfrossen myr mellom. Likevel bedre enn å stå.
Det var på forhånd knytta stor spenning til oppgjøret, hvor gjestene i en årrekke har vekslet mellom 2. og 3. divisjon, mens vertskapet tradisjonelt har vært minst ett nivå lavere. I år har Råde hentet inn flere tidligere toppspillere, og det var knyttet en del forventninger til hva folk som Per Morten Kristiansen (ex FKH), Simen Brenne (ex LSK, Odd, Godset, Sarpsborg 08) og Vidar Martinsen (ex FFK) kunne få til sammen (De to sistnevnte har vært i klubben en stund, PMK er ny).

Første omgang ble i mine øyne preget av litt for mange personlige feil hos begge lags spillere, slik at man aldri fikk det helt store spillet i gang, og det var verken spesielt fortjent eller ufortjent da gjestene fra Jeløy etter bare 9 minutter gikk opp i 0-1, en ledelse som varte helt til pause.

I pausen fikk jeg endelig testet den østfoldske spesialiteten pølse i vaffel, uten at jeg lot meg rive helt med av det.

Etter pause bedret kvaliteten på de tingene som hadde fungert dårlig i første omgang seg en del, og mange av hjemmesupporterne øynet nytt håp da det etter en drøy halvtime kom et utligningsmål! Fire minutter før stadionuret viste 90 minutter kom så også det andre målet til hjemmelaget. Kunne de virkelig slå ut laget fra divisjonen over?

Adam var ikke lenge i paradis, og det var ikke Råde heller. Et par minutter på overtid blåste dagens dommer Abdulhadi Al-Fahad for straffespark til gjestene, og det sto dermed 2-2 da han blåste av for full tid.
Ekstraomgangene inneholdt flere store sjanser til begge lag, men det var kun de hvite og blå som fikk grunn til å juble, da de litt uti andre ekstraomgang fikk en kanonscoring, og hjemmepublikum måtte rusle slukøret hjem.

Flere bilder fra kampen finner du på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar