mandag 18. november 2019

Germania Schwanheim - SpVgg Eltville 1-2

Etter lørdagens utskeielser (kamp 1, kamp 2, kamp 3) la jeg frisk og opplagt ut på spasertur søndag morgen fra hotellet til jernbanestasjonen. Fikk på veien både hørt ferdig Pyro & Pivo-episoden om Lars' eskapader i Sør-Amerika, og begynt på Heia Fotball med Mina som gjest. Toget kom bittelitt forsinka, men da vi kom til Köln skulle forsinkelsen bli betydelig større. Togsettet nektet rett og slett å la dørene åpne seg, og hun DB-dama ute på perrongen så mer og mer frustrert ut. Vel vel, til slutt kom vi da til Frankfurt, og jeg ga etter hvert opp å prøve å finne noe kollektivt til dagens første destinasjon, men kjøpte et dagskort for å komme meg vekk derfra etter kampen, og tok så taxi inn i tjukke skauen rett nord for flyplassen. Her ble jeg sluppet av på anlegget til Germania Schwanheim, som både hadde en gressbane og en kunstgressbane, men i dag var det kunstgresset som var åsted for nivå 6-kamp mot Eltville.

Før kampen stakk jeg innom på vertshuset som lå i klubbhuset og fikk meg en bit mat og litt å drikke, og det var faktisk så behagelig at jeg nesten vurderte å bare bli der inne. Jeg hadde jo tross alt utsikt til en flik av banen fra vinduet? Fornuften tok overhånd, og jeg trakk ut for å se kampen fra der man skal se kamp fra: Rett utenfor linja. (For øvrig takk til de som drev vertshuset for at at jeg kunne la bagasjen stå der underveis.)

Rett før klokka to kom dommere og spillere løpende sammen inn på banen, og etter et raskt myntkast var vi i gang. Hele første omgang var variasjoner over temaet «hjemmelaget har mest ballbesittelse mens bortelaget har de største sjansene». Ingen mål før pause.

Etter hvilen slo flomlysene seg på, og om det var dette som trengtes for vertskapet vet jeg ikke, men i løpet av de første 12-13 minutttene av omgangen tror jeg de lagde flere scoringssjanser enn de hadde hatt i hele førsteomgangen. Regnet tiltok nå noe, og jeg hadde begynt å innse at det ble et sabla stress å komme meg til neste planlagte kamp, så en kort stund begynte jeg å planlegge å la det bli emd denne ene kampen i dag.

I det det gjensto ca et kvarter av kampen ble det så virkelig liv i leiren. En av Germania-spillerne fikk sitt andre gule kort, og måtte forlate banen. Dette ble ikke veldig godt mottatt av hjemmelagets trenere, så en av dem fikk seg også et gulkort.

Han som ble utvist må ha vært en nøkkelperson i de gulkleddes forsvar for nå løp de rundt som hodeløse høns der bake, og det tok bare et par minutter før det sto 0-1, og under 4 minuttter senere kom også 0-2 på en corner.

Et rystet vertskap fikk etter hvert litt mer kontroll igjen, og med under 5 minutter igjen av kampen kom en redusering etter et flott skudd. Etter noen spennende sluttminutter endte det likevel uten flere scoringer, og dommeren blåste av så gjestene kunne gjennomføre sitt seiersrutiale.

Jeg hadde fått igjen motet, og tok bena fatt i retning nærmeste trikkestopp med håp om å iallfall rekke mesteparten av neste planlagte kamp.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar