onsdag 11. oktober 2017

Domkirkeodden - Fart 3-2

Brukte tirsdagskvelden til en langtur til Hedemarken for å se bunnoppgjør i fjerdedivisjon mellom Munkenes Ballklubb Domkirkeodden (En avlegger av Munkholmen Ballklub) og naboene fra Fart FL.

Etter en begivenhetsløs tur nordover (Det mest spennende som skjedde var at det var full stopp i trafikken i noen minutter pga veiarbeid), ankom jeg stadion akkurat i tide til avspark. Jeg var på forhånd tilbudt gratis kaffe på tribunen, og håpet at det skulle være muligheter også for annen bevertning, men det ble raskt klart at det eneste tilbudet som fantes var en kaffekanne og en stabel pappkrus.
Til tross for at hjemmelaget på mange måter framsto friskest var det gjestene som først åpnet scoringsprotokollen, da de etter en drøy halvtime klarte å trenge gjennom «munkenes» forsvar. Et par minutter senere kom også 0-2. Ingen av disse to målene klarte jeg å se skikkelig, på grunn av et mål som sto plassert foran tribunen. Like etter dette tok en handlekraftig fyr affære og flyttet målet, så resten av kampen ble sett uten for mye hindring.

Denne gangen lot jeg klok av skade vær å twitre noe om hjemmelagets sjanser, og bare et par minutter etter pause startet Domkirkeodden sin opphenting av gjestenes ledelse, og det sto 1-2. Resten av andre omgang ble en utrolig slapp affære, helt til de rosakledde plutselig utlignet!

Ikke lenge etter utligningen så en av Farts forsvarsspillere seg nødt til å ty til ulovlige midler for å få stoppet en angrepsspiller på vei mot mål, og dommeren dømte korrekt straffe. Denne ble sikkert satt i mål og snuoperasjonen var fullført.


Fart spilte nok bedre de siste ti minuttene av kampen enn de hadde gjort resten av omgangen tilsammen, men det holdt ikke til å få med seg noe poeng, og det hele endte 3-2. Fart er dermed avhengig av å vinne samtidig som Eidskog ikke tar poeng i siste serierunde for å være trygge fra nedrykk. MBKD på sin side sikret med dette resultatet at de ikke kan ende dårligere enn nest sist i serien og dermed ikke kan rykke ned.

Ble turen nordover begivenhetsløs, så ble ikke turen hjem igjen det! Etter en kort stopp på bensinstasjonen like ved stadion for å spise pølsa de ikke solgte på stadion la jeg ut på E6 igjen. Like før Minnesund blinket det plutselig blå lys i speilet mitt, jeg svingte av, og ble fortalt at jeg manglet et baklys, kjørte uten hovedlysene på, og i tillegg måtte jeg blåse i promilletesteren. Heldigvis slapp jeg unna med en formaning om å få fikset det defekte baklyset, og fikk fortsette videre mot Oslo.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar