søndag 20. august 2017

Lillestrøm 2 - Salangen 3-1

Straks etter jeg hadde fått tømt bilen for varer etter min lille utflukt til Sverige tok jeg turen til LSK-hallen for å få krysset av enda et nytt stadion på lista.

Siden det er matchdag for TIL var jeg kledd i rødt og hvitt, og fikk dermed noen spydige kommentarer fra de få fremmøtte hjemmesupporterne. Like etter kampstart dukka det opp tre trivelige salangsværinger som hadde kjørt 150 mil for å se kampen (De innrømte etterhvert at det vel ikke var _eneste_ formål med kjøreturen).

Hjemmelaget startet svært bra, men de hvitkledde fra nord kjempet seg etterhvert mer inn i kampen. Det skjedde likevel ikke allverden, før en kollaps i Salangens forsvar etter en drøy halvtime gjorde at alle inkludert undertegnede trodde det var mål. Overraskelsen var derfor stor da keeper jogget bak mål og hentet ballen og ropte at det ikke var mål.

Like etter fikk Salangen sin største sjanse i første omgang, da et skudd strøk stolpen, og keeper var litt utspilt, så jeg tror ikke han hadde reddet dersom det hadde vært innafor.

Ikke lenge før pause kom så LSK-rekruttene med et solid angrep som ble avslutta i tverra. Returen havnet etterhvert hos en annen LSK-spiller som fyrte løs, og det sto 1-0. Dette var også resultatet da lagene kunne ta pause.

Etter pause forventet vi å se et Salangen som ville prøve å reise kjerringa, men i stedet doblet LSK2 ledelsen umiddelbart etter avspark, og det ble klart at det ville bli svært tøft for karene fra Sør-Troms å snu dette.
Da LSKs spiller 3 fikk rødt kort, frisparket i denne situasjonen medførte corner, og corneren medførte mål så jeg for meg en svært spennende avslutning med omlag ti minutter igjen av kampen. Like etter ropte alle på bortelaget på straffe for hands, men dommer valgte å ikke blåse, og på filmen jeg har er det umulig å se sikkert om han gjorde feil.



Med bare et par minutter igjen kontret så Lundebø, passet til Moses, som denne gangen ikke gjorde noen feil og sikkert satte inn 3-1.

3-1 ble også sluttresultatet, mye på grunn av nevnte Moses, samt forsvareren Antonijevic, som begge viste tydelig at de hører hjemme på et helt annet nivå enn dette (Begge fikk for øvrig også spilletid i LSKs eliteserieseier mot Vålerenga dagen før).

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar