søndag 7. juni 2015

Grorud - Ullern 5-0

Øst mot vest hadde Grorud markedsført denne andredivisjonskampen som på forhånd, og samtidig som spillerne fra hjemmelaget i øst og bortelaget Ullern i vest entret banen parkerte jeg og småjogget mot tribuna på vindfulle Grorud kunstgressbane.

Ganske folksomt på tribuna, og også en liten kontingent med bortesupportere var til stede, så alt lå til rette for fotballfest i dalen.

Første omgang klarte ingen av lagene å virkelig etablere et grep om det hele, men det var hjemmelaget som etter en strålende soloprestasjon av Akinsola Akinyemi ledet 1-0 da lagene gikk til pause.

Da andre omgang startet gikk Ullern knallhardt ut, og ettersom nevnte Akinyemi attpåtil måtte ut med skade etter bare et par minutter mistenkte jeg at det kanskje kunne bli tøft for østkantgutta å holde på ledelsen. Så feil kan man ta!

I løpet av 5 magiske minutter knappe kvarteret ut i omgangen kom først 2-0, deretter 3-0 og så 4-0. En slik kalddusj ville kanskje fått mange lag til å gi opp, men Ullern skal ha all ære for å fortsette å prøve helt til kampen var ferdig. På overtid klarte Grorud å få scoret enda et mål, og sluttresultatet ble deretter 5-0. Alle målene var gode prestasjoner, men jeg vil spesielt nevne 2-0, som kom etter et angrep Guardiola-Barçelona ville vært stolte av å prestere. Tiki-taka!

Ap-politiker Jan Bøhler var også på kamp
Da jeg trodde jeg skulle springe i bilen og komme meg hjem for å få varmen i meg ble jeg bedt av speaker om å komme dit han sto, og det viste seg at jeg hadde vunnet abonnement på Akers Avis/Groruddalen etter å ha stemt på facebook på dagens hjemmespiller.

Kampens morsomste situasjon inntraff for øvrig ca halvveis i andre omgang, da en av Ullern-spillerne klarte å sparke ballen inn i dommeren tre-fire ganger på rad på kloss hold, uten at han klarte å komme seg forbi ham. Dribletrening på mandag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar