lørdag 18. januar 2020

Ull/Kisa - Eidsvold Turn 2-2

Smådesperat etter å komme i gang med fotballsesongen satte jeg etter jobb fredag kursen mot Jessheim, hvor OBOS-veteranene i Ull/Kisa tok imot det nyopprykka andredivisjonslaget Eidsvold Turn til treningskamp.

Ved ankomst på Jessheim ble jeg hentet av Kisa-supporter Kurt Kemi, og tatt rett med i studio for «1894-podden». Studio var plassert sånn at vi hadde utsikt til banen, så i stedet for å stresse med å bli ferdige satt vi inne og så starten av kampen mens vi babla i vei om den kommende sesongen i OBOS-ligaen.

Mens vi satt og podkastet ble altså kampen satt i gang, og flere ganger ble jeg og Kurt sittende og stirre på en spennende situasjon, mens Karl Gunnar som var tredjemann i studio måtte tørrprate litt for å holde det gående. Tross flere sjanser begge veier var det først etter et parogtjue minutter første mål kom, og til hjemmefansens store irritasjon var det lillebror fra Eidsvoll som var først med å havne i målprotokollen.

For å presse seg innenfor A-lagets treningstid var det satt av 3x25-30 minutter med korte pauser i stedet for den vanlige 2x45, men det hadde ikke hindret en solid gjeng fra å møte opp på kamp, og da vi etter første pause kom ut var det en gjeng med Gjelleråsen-jakker jeg ble sittende foran og høre kommentarer fra om det som skjedde på banen.

Andre korte omgang var bare et drøyt minutt gammel da 0-2 kom, men nå våknet hjemmelagets menn, og rundt seks minutter inn i omgangen kom reduseringen til 1-2.

Dommeren som dømte kampen gjorde en grei jobb som alenedommer, og det var litt fascinerende å høre hvor mange selverklærte offsidedommere som var på tribuna i mangel av assistentdommere på banen!

Drøyt fem minutter før andre pause utlignet Ull/Kisa, og jeg mistenkte at nå kunne gjestene fra divisjonen under få det tøft, men flere mål ble det ikke i den andre omgangen.

Det regnet nå ikke så veldig mye, så jeg slo opp paraplyen og beveget meg ned fra tribuna for å fotografere litt. Dette skulle vise seg å være en tabbe. Da tredje omgang kom i gang åpnet himmelens sluser seg for fullt, og tross paraply følte jeg meg litt som en drukna kattunge etter en stund. Takk og pris for helsetrøye og superundertøy!

Om det skyldtes regnet eller massive bytter på begge lag vites ikke, men flere scoringer kom ikke, og begge lag kunne etter de siste 25 minuttene notere seg for to mål hver i årets første treningskamp.



Jeg fikk skyss tilbake til stasjonen, hvor jeg ble stående og stirre på skjermen hvor togtidene var oppført en god stund, mens tog vekselvis ble kansellert, forsinket eller flyttet spor på i et vanvittig kaos helt til det plutselig kom tog i begge retninger samtidig. På Lillestrøm stasjon var ikke situasjonen særlig bedre, men på mystisk vis kom jeg meg til slutt hjem og fikk hørt podkasten vi hadde spilt inn.




Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar