mandag 18. desember 2017

Oppsummering 2017

I fjor fikk jeg ikke oppsummert året skikkelig, fordi årets siste fotballkamp ble sett nyttårsaften, men i år tok sesongen slutt litt tidligere, og jeg er nå klar til å skue litt tilbake.

Totalt i 2017 så jeg 57 fotballkamper, fordelt slik på ulike nivåer:
Norsk nivå 5:           19
  🇳🇴
Norsk nivå 1 (TIL involvert i alle):  14 🇳🇴
Norsk nivå 4:             7 🇳🇴
Norsk Cupkvalik (nivå 4 vs nivå 5):  2  🇳🇴
Norsk nivå 3:           2
 🇳🇴
Rumensk nivå 4:             2 🇷🇴
Norsk nivå 2:             1 🇳🇴
Norsk treningskamp (nivå 3 vs nivå 4): 1 🇳🇴
Dansk nivå 4:              1 🇩🇰
Svensk nivå 5:           1 🇸🇪
Svensk nivå 2:              1 🇸🇪
Rumensk nivå 5:           1 🇷🇴
Rumensk nivå 2:           1 🇷🇴

Polsk nivå 5:              1 🇵🇱
Engelsk FA-Cupkvalik (nivå 7):          1 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿
Tysk nivå 1 (Bundesliga):        1 🇩🇪
Europa League (finalen):        1 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿🇳🇱🇸🇪

Totalt så jeg altså fotball i sju land, med lag fra ytterligere ett involvert.

I Groundhopper-appen er jeg nå oppe i 112 stadioner jeg har besøkt, i totalt 8 land.

Høydepunktet i groundhoppinga mi i 2017 var uten tvil #rumenskbreddefotballgroundhoppinglanghelg som Emanuel Rosu inviterte meg til å være med på, men også den kampen jeg så i Danmark, helgeturen min til Sverige og Europa League-finaleseieren var flotte opplevelser. Å stå i Nordwestkurve når Eintracht Frankfurt spilte mot ondskapen selv, og å besøke crazy-klubben Billericay var også noe helt for seg selv.

Har prøvd å sette meg noen mål for neste sesong, og ser alt nå at det sannsynligvis blir noen færre kamper totalt, og definitivt færre lange reiser for å se fotball. Siden Stålkameratene får fire kamper i Oslo, så vil det bli svært høyt prioritert å få sett disse, også dersom det kræsjer med TIL-kamper, så jeg forventer at det blir færre eliteseriekamper neste år.

Oslo er for øvrig en groundhoppe-arena jeg nærmer meg å ha fullført, men jeg tar sikte på å få besøkt Lommedalen, Hosle/Øvrevoll, Veitvet, Sofiemyr og Berger, som er de fem stadionene i fjerdedivisjon Oslo jeg mangler i 2018. Andre veien hjemmefra er det Myhrer, Eidsvoll og Sørumsand som er banene jeg mangler på Romerike, og også disse vil jeg sette mye inn på å få besøkt.

Ellers satser jeg på å få tatt et par stadioner i Sverige også i 2018, jeg vil prøve å få sett en kamp i Nord-Trøndelag (selv om fylket forsvinner) som er det eneste 2017-fylket jeg ikke har vært på fotballkamp i, jeg vil prøve å få sett fotball i minst to nye land, og så har jeg et håp om å få besøkt både Kristiansund og Intility arena med Isberget og TIL, så jeg får komplettert Eliteserien.

Takk for følget i 2017 til dere som har lest på bloggen her om kampene jeg har vært på, og velkommen tilbake når sesongen starter utpå senvinteren/våren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar