søndag 25. november 2018

Tromsø - Sarpsborg 08 0-2

Det snør, det snør, tiddelibom …

«Gutan» varmer opp
Etter landslagshelg var det endelig klart for siste serierunde i Eliteserien 2019, og jeg sto grytidlig opp for å komme meg nordover til Tromsø, hvor «gutan» skulle ta imot Østfolds stolthet til sjarmøretappe i serien.

Selfie med «Tilion» og Leif
Etter noen timers venting fikk jeg rom, kledde på meg hundre lag klær, og tok turen via supporterpuben opp til Alfheim, hvor det som vanlig skulle flagges før kampen. Dette gikk relativt smertefritt, selv om det ble flagget noe lenger enn vanlig, da ikke bare Tom Høgli skulle takkes av, men det også ble markert at flere spillere hadde passert 100 kamper for klubben.

Selve kampen skal jeg ikke si stort om. Det virket dessverre som om særpingene var et nummer for store i dag, og vi som har rødt og hvitt i hjertet skal være glad sluttresultatet ikke ble verre enn 0-2 i det forferdelige snøværet som fordret både kosting av linjer underveis og traktormåking i pausen.



Noe annet som skjedde i pausen var at flere av TILs lag som hadde vunnet sine serier ble hyllet, noe som var høyst velfortjent!

Noen som vet hva
selfie heter på finsk?
Hypereksklusiv t-skjorte
Etter kampen var vi supporterne invitert til mingling i VIP-området på stadion, noe jeg utnyttet til å skaffe meg selfier med både den ene og den andre. Etter noen taler og sånt skilte vi så lag, og satte ferden ned mot sentrum for å prøve å glemme den triste høstsesongen vi hadde hatt, og håpe at vi i 2019 skal klare å være like gode som vi var våren 2018 hele sesongen!

Gode supportervenner på vei til byen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar