mandag 29. august 2016

Rosenborg - Tromsø 3-1

For en dag!

Etter å ha sovet dårlig hele natta satte jeg meg i bilen før klokka var blitt 7 og kjørte E18 nedover mot Vestfold og Sandefjord lufthavn Torp, for å fly nordover til Trondheim for å se TIL spille kamp igjen.

Skal ikke si så veldig mye om selve kampen denne gangen, men derimot vil jeg si litt om andre ting.

Det jeg vil si om kampen er for det første at det er horribelt hvor mye røsking i trøyer RBK-spillerne slipper unna med. Hvis det er slik det skal være vil jeg anbefale TIL å kjøpe trøyer fra samme leverandør Sveits' landslag brukte til kampen mot Frankrike, da trøyene revna bare man så stygt på dem.
Det neste jeg vil si er at når man ligger under 2-1, det er spilt 90 minutter, man har én mann utvist og man får frispark fra fin innleggsposisjon, da MÅ da for /&%$/% keeper kunne komme opp og være med i feltet. 2-1 eller 3-1 (Som det uansett ble) har garantert lite å si i den store sammenhengen. Dersom TIL rykker ned på målforskjell med ett måls margin, så skal jeg skrive ut denne bloggposten og spise den!

Til slutt når det gjelder det som skjer på banen vil jeg bare skryte av «gutan». Veldig sterk prestasjon mot det som uten tvil er Tippeligaens sterkeste lag i 2016, og det føles innmari urettferdig at man ikke får med seg det ene poenget som helt klart var innen rekkevidde.

Da kampen var slutt sprang jeg fra bortetribuna og opp til Cirkle K Nardo (Ja, jeg er nå STOKK stiv i leggene) hvor pappa sto og venta på meg med bilen og kjørte meg til Værnes hvor jeg med god margin rakk flyet tilbake til Torp før halvannen time kjøring venta på meg…

Det jeg vil si om andre ting dreier seg om oss supportere.
I dag gjør vi to ting som er veldig veldig bra:
For det første: RBK har invitert tusenvis av utenlandske NTNU-studenter på kamp, og sender dem i en parade rundt banen før kampen. Hva gjør vi? Jo, vi synger TIL-sanger av full hals, stiller opp på selfies med utlendingene, vi high-fiver dem, og vi gjør (om jeg skal si det selv) en innmari god figur!

For det andre: De to organiserte supportergrupperingene TIL nå har samarbeider i dag på en fantastisk bra måte.
Det er ingen sekterisme hvor man prøver å hevde seg på bekostning av de andre, alle er med og synger på alle sangene, og i dag sang man heller ikke de sangene hvor egen supporterklubbs navn framheves (Det syns jeg faktisk ikke gjør noe om man synger en gang pr kamp når oppmøtet er godt fra begge, slik det blant annet ble gjort i kampen på Ullevaal i vår)
Jeg håper virkelig dere som bor i Tromsø og går på Alfheim annenhver helg kan ta med dere dette gode samarbeidet dit. Jeg ser stadig syrlige kommentarer i sosiale medier og kommentarfelt knytta til «de andre», vær så snille å slutte med det! Vi vil alle kun det beste for TIL, så får vi heller leve med at vi kanskje har litt forskjellig syn på hvordan vi best får erklært det for spillere og klubb.

Stemninga på bortefeltet på Lerkendal i dag viste iallfall at det går an å jobbe godt sammen, og det tenker jeg at er ultraviktig at man klarer å videreføre!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar