søndag 22. mai 2016

Stabæk-Tromsø 0-3

Endelig skulle jeg igjen få sett Tromsø-kamp, og jeg hadde tatt plass på T-banen mot Bekkestua. Litt spesielt å sitte i fullt supporterutstyr på banen når noen som helt tydelig skal i bryllup kommer på og setter seg stivpynta ved siden av deg…

Etter først en pitstop på fotballpuben Onkel Blaa på Bekkestua tusla jeg opp til Nadderud stadion, hvor jeg bumpa inn i noen flere medsupportere, og et TV-team.

Etter å ha fått både meg selv og diverse bannere på plass på tribuna var det klart for kamp, og for en kamp det skulle bli, sett med Tromsø-øyne!

Alt etter 7 minutter kom første mål, en herlig corner som ble satt i mål, og vi 152 på bortefeltet eksploderte i glede!



Like etter omgangen var halvspilt tok Hans Norbye et langt innkast som Simen Wangberg stusset videre til en umarkert Thomas Lehne Olsen. Heading rett på keeper, og samme mann kunne så heade returen rett i mål! Det var virkelig godt å se at det sto 0-2 på tavla da vi gikk til pause!


Etter pause tok det igjen kun noen få minutter før det ble scoring. Igjen var det en corner som ble omsatt til mål, og igjen var det Gutan og vi rødhvite supportere som kunne juble! 0-3!

Noen minutter etter dette fikk vi så sjansen til 0-4 på straffe, men dessverre ble denne reddet.


Foto: Screenshot TV2 Sumo
Resten av kampen ble rimelig begivenhetsløs, men et høydepunkt var kanskje da Sofiane Moussa pådro seg gult kort ved å kysse ballen foran Stabæks supportere. Unødvendig, men så herlig frekt at jeg glatt tilgir ham det!

Som da jeg besøkte Nadderud i fjor begynte det å regne etter kampen, men jeg tok meg likevel tid til å stå igjen og gratulere spillere og trenere etter kampen, og jammen dukka jeg ikke opp på Dagsrevyen også!





Foto: Screenshot NRK Nett-TV

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar