lørdag 3. oktober 2020

Vind 2 - Ottestad 1 (G19) 4-1

Etter å ha vært nordpå forrige helg dirret det i fotballabstinensene igjen denne lørdagen, og jeg satte kursen nordover mot Indre Østland fotballkrets hvor det var flere kamper å velge mellom. Valget falt på G19-seriekampen mellom Vinds andrelag og Ottestads førstelag på førstnevnte lags hjemmebane i utkanten av Gjøvik.



Kom fram i god tid, og fikk sett meg litt rundt på anlegget, hvor det også foregikk bygging av en ny flerbrukshall, før det ble tid for kampstart.

De første fem minuttene av kampen syntes jeg var ganske jevnspilte, men etter hvert virket det for meg som om gjestene fra andre sida av Mjøsa var i ferd med å opparbeide seg et lite overtak. Da gultrøyenes kaptein Myhre etter ni og et halvt minutt hamret inn 0-1 antok jeg derfor at dette kom til å være det første av fler mål for bortelaget.

Ottestad fortsatte i mine øyne å ha et visst overtak, men uten at de klarte å gjøre noe med det. De klarte heller aldri helt å blokkere for hjemmelagets sjanser, uten at disse ble helt livsfarlige.


Farlig ble det derimot etter 27 minutters spill, da det som på helgelending ville blitt definert som et «grøvelmål» trillet inn bak gjestenes målmann. 1-1 og like langt.

Like langt var vi dog bare i halvanna minutt. Igjen kunne hjemmelagets spillere og fans juble for scoring, og tross høylytte protester fra Ottestads venstreback som bedyret at han absolutt ikke opphevet offsiden, så sto det nå 2-1.

Ikke lenge etter kom det som kanskje var kampens største kontrovers. En utrusende Vind-keeper kom i skade for å være borti ballen med hendene langt utenfor sekstenmeteren. Både fra bortefølget på tribunen og bortelagets spillere kom det flere rop om at dette måtte være gult kort, men dagens dommer hørte ikke på det øret og delte ut et gult kort.


2-1 sto seg til pause, og jeg kunne flykte opp til kiosken for å få tak over hodet i noen minutter mens det verste av en regnbyge passerte. Lot samtidig ikke sjansen til å få meg en vaffel passere!

Jeg satt etter første omgang med en følelse av at hjemmelaget var noe heldige som ledet, men utover i andre omgang ble ledelsen mer og mer fortjent. Da 3-1 kom halvveis ut i omgangen føltes det helt rett, og mens gjestenes spillere surnet mer og mer kom også 4-1 med like under 20 minutter igjen.

Det kom ingen fler scoringer, så kampen endte med en solid 4-1-seier til Vind, og mens jeg satte kursen tilbake til hovedstaden måtte Ottestadingene slukøret krysse Mjøsa uten poeng.

Flere bilder fra kampen kan du se på Flickr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar