fredag 1. juli 2016

Lillestrøm - Tromsø 2-4

Endelig var EM-pausen for Tippeligaen over, og mitt kjære Tromsø var først ut etter pausen med fredagskamp på Åråsen, et stadion hvor det ofte har vært veldig tungt å være rød og hvit.









Etter en klissvåt togtur (Tidenes regnbyge kom selvsagt akkurat da jeg gikk hjemmefra og ned til toget) var det opphold da jeg kom til Lillestrøm, så jeg valgte å rusle bort til stadion der. Ved ankomst fant jeg raskt mine medsupportere, og synginga kunne begynne!



Synging ble det rikelig av, og det tok virkelig av da Thomas Lehne Olsen scora etter bare to-tre minutter! Litt kaldt vann i blodet ble det så da LSK utligna etter et knapt kvarter, men heldigvis slo Gutan tilbake da Mikael Norø Ingebrigtsen scora (Eller var det selvmål?) etter knappe halvtimen. Hjemmefansen pep og vi applauderte da lagene gikk til pause!

Drøyt fem minutter ut i andreomgangen fikk så TIL en straffe da Lehne Olsen snubla i gresset. Straffen ble likevel trygt satt i mål av Sofiene Moussa etter at han hadde krangla den til seg fra Magnus Andersen.

Et kvarter senere reduserte så de gule til 2-3, noe som innledet en svært god periode for hjemmelaget, kronet med et straffespark etter 72 minutter. Dette ble et nytt vendepunkt i kampen, da Gudmund Kongshavn hadde en kanonredning av straffen, og etter dette virka det som om lufta gikk helt ut av kanarifuglene.

Ikke lenge etter var det så endelig Magnus Andersens tur! Etter et nydelig forarbeid av Aron Sigurdarson scoret han et flott mål, og da begynte hjemme-«fansen» å gå hjem!

Isberget avslutta kampen med å hylle nylig avdøde Sverre Kjelsberg, før spillerne kom bort og takket for støtten! Jeg fikk en god hamburger og et glass brus av snilt serveringspersonell på vei ut av stadion (Men brødet til burgeren måtte jeg gi opp å spise. Det var så tørt at det kunne nok vært brukt for å redusere skadene om det ble flom i Øyeren!), og tok toget hjem hvor jeg laget en rød og hvit milkshake for å feire!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar