lørdag 17. oktober 2020

Skjetten - Fredrikstad G19 1-6

Hadde et lite håp om å få tatt meg en banehoppingstur denne fine høstlørdagen, men da jeg kom på at jeg hadde en avtale om å delta i en podkast med en inder klokka ti røk den planen, og jeg endte i stedet med et nytt besøk til ett av mine nærmeste stadioner. Skjettens G19-lag skulle være vertskap for de jevngamle spillerne fra Fredrikstad.

På plass på den lekre (men litt slitne) tretribuna på Skjetten fant jeg meg en behagelig sitteplass, og etter hvert dukket det opp godt med tilskuere (Hovedsaklig tilreisende fra Østfold). Kjentfolk dukka det også opp, så jeg fikk pratet litt om både løst og fast underveis, bare avbrutt av during fra småfly og helikoptre på vei til og fra flyplassen på Kjeller hvor det var hektisk aktivitet i godværet.

Jeg ble litt bekymret for hvordan kampen skulle bli, da det tok ganske nøyaktig 70 sekunder før det første gule kortet ble delt ut etter at en FFK-spiller saboterte et forsøk på et raskt frispark for hjemmelaget. Heldigvis så vi ikke mer sånt, og også stygge taklinger var vi stort sett forskånet for.

Den første muligheten i kampen var det Skjetten som kom til, men etter den handlet det meste om Fredrikstad-ungguttene. Syv og et halvt minutt tok det før det første målet ble scoret, og det sto 0-1.

Etter en halvtime av kampen dyttet jeg en plugg i øret og fant NRK Sport på nettradioen på telefonen, for å få oppdateringer fra Alfheim stadion. På Skjetten stadion fortsatte østfoldingene å kontrollere det meste, og det var ganske så fortjent da 0-2 kom i det 34. minutt.

Like før pause havnet ballen nok en gang i Skjettens mål, men denne gangen ble det annullert for et frispark der innlegget ble lagt fra, og det sto dermed fortsatt 0-2 da pausen kom og jeg kunne fiske fram min medbrakte vaniljecola.

Etter hvilen var Skjetten litt mer med på notene enn de hadde vært i første omgang, så det var nok derfor et hardt slag da en dødball endte med kontring mot og 0-3.

Før 0-4 kom like før timen var spilt hadde FFK fått nok en annullering mot seg, denne gang for offside.

Like etter klokka var passert 70 minutter ble så en FFK-spiller felt innenfor sekstenmeteren, og det ble blåst straffespark. 0-5.

Fire minutter senere kom så 0-6, men så våknet Skjetten til en liten sluttspurt. Etter 81 minutter fikk en av de grønnkledde litt tid med ballen, og fyrte av et perfekt skudd fra distanse som klinte seg inntil stolpen og i mål.

Flere scoringer ble det ikke, og etter at det ble litt ampert på overtid og noen fler gule kort ble delt ut, så kunne dommeren blåse av med 1-6 i notisblokka si og jeg kunne sette kursen hjemover for et deilig måltid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar