søndag 17. januar 2016

Oppsummering 17.1.16

Fortsatt relativt tynn fotballmeny, så lørdag starta jeg helga med først å bivåne en lagkamp i bordtennis og deretter en ishockeykamp.

Søndag var det derimot tid for «The beautiful game», og først ble jeg satt overfor et vanskelig valg, med to avspark med bare fem minutters mellomrom.

Jeg valgte bort Juventus, som tok en oppskriftsmessig 4-0-seier Udinese borte, og satte meg i stedet for å se et av de store oppgjørene i Premier League. Manchester United på besøk hos Liverpool.

Kampen ble preget av at dette var to lag som har skuffet stort denne sesongen, og var totalt sett ikke mye å skrive hjem om, men da Wayne Rooney scoret kampens eneste mål var alt slikt glemt. Deilig deilig seier over en av erkerivalene!

Deretter fant jeg en stream for å se hvordan Gimnastic de Tarragona gjorde det mot serieleder Alaves. Kampen bølget lenge fram og tilbake, men etter at Nàstic gikk opp i ledelsen tok Alaves mer og mer over, og det var nok noe mot spillets gang da det ble 2-0. Kommentatorene erklærte at poengene var sikret for katalanerne, og da gikk det som så ofte før: Det andre laget reduserte. Heldigvis scoret de røde fra Tarragona ett mål til nesten tre minutter på overtid, og man har dermed fortsatt god posisjon opp mot playoffplassene for opprykk.

WWW er helt suverent, og det er bare å glede seg til neste helg når Bundesligaen endelig snurrer igang igjen (Og Stålkameratene skal spille treningskamp mot Bodø/Glimt!).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar