torsdag 9. august 2018

Vestre Gran - Håjendammen 8-0

De gamle er eldst sies det, men denne kvelden tror jeg de gamle ble litt for gamle.

Hadde tatt turen til Grymyr, hvor hjemmelaget Vestre Gran hadde et lag hvor de fleste hadde spilt G16-fotball i 2012 eller senere, mens gjestene fra Lena på Toten, Håjendammen, hadde betydelig høyere gjennomsnittsalder.

Jeg ankom stadion en drøy halvtime før kamp etter å ha kjørt ymse småveier fra Lunner til Grymyr og stusset litt på at det bare var hjemmelagets spillere som var kommet. Hadde med meg en hamburger fra gatekjøkkenet over gata, og innen jeg var ferdig med den var både dommer og bortelag dukket opp, så jeg slapp å bekymre meg for at det ikke skulle bli kamp.

Da kampen satte i gang var over 20 tilskuere på plass, og i løpet av de første minuttene av kampen kom det enda noen til, så totalt var det nok over 30 der. Slett ikke verst for sjettedivisjon å være.

Det første kvarteret av kampen opplevdes ganske jevnspilt, men etter hvert var det hjemmelaget som kom til flere og flere målsjanser, og det opplevdes ganske fortjent da Filip Refvik Skedsmo satte inn 1-0 like før omgangen var halvspilt. 2-0 kom bare et par minutter senere, men hva som skjedde vet ikke jeg, da jeg var opptatt med å finne ut hvem som hadde scoret 1-0. Bummer!

3-0 kom på et halvlangt skudd knappe fem minutter før pause, og til tross for at en av gjestenes spillere fikk et stjernetreff på hel volley klarte han bare å treffe stolpen. Lagene gikk dermed til pause med denne stillinga.

Håjendammen hadde muligens en plan for å  komme tilbake i andre omgang, men den fungerte  i så fall svært dårlig. Det var knapt spilt 5 minutter etter pause før 4-0 kom på corner.

Forsvaret til totningene raknet så helt, og 5-0 kom like etterpå. Et drøyt kvarter ut i omgangen kom så 6-0, og før halvtimen var spilt av omgangen sto det 7-0.

Det kunne nok vært en enda større ledelse hadde ikke avslutningene til Vestre Gran vært av svært ymse kvalitet. Etter at et par skudd holdt på å kveste bilen min som sto parkert et stykke bak bortelagets mål kom keeperen med litt klaging på at nå var det så mange skudd som gikk utafor at det var like før han fikk gangsperre av å løpe etter ballen!

Dette må vertskapet ha tatt inn over seg, for bare noen få minutter senere kom det nok en avslutning, og denne gangen slapp han å gå langt for å hente ballen. 8-0.

Som sagt, de gamle er eldst, men i kveld måtte veteranene fra Toten melde pass for ungdommelig energi fra Randsfjordens østbredd. Kampen ebbet ut med 8-0, og jeg hørte flere i publikum mene at dette måtte ha vært årsbeste av bygdas gutter.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar