fredag 2. august 2019

Furnes - Munkenes BK Domkirkeodden 3-2

Etter første dag på jobb etter ferien måtte jeg en tur innom verksted med bilen min, som ikke hadde hatt det bare godt med 3750 km kjøring. Turen ble heldigvis kjapp, og jeg kunne svippe innom hjemme og sette kursen nordover mot Hedmarken.


Litt før avspark ankom jeg Gaalaasbana, hvor hjemmelaget Furnes Fotball skulle ta imot mine gamle kjenninger fra Munkenes Ballklubb Domkirkeodden. Et flott anlegg tok imot meg, og jeg strenet rett til kiosken for en liten is før avspark. Her så jeg også at LSK-spiller Aleksander Melgalvis var på plass for å heie på broren som er en av «munkene». Til alt hell var det ingen supporterflagg å se.

Jeg tok plass på tribuna, og fikk herfra se hjemmelaget komme best ut fra startblokkene, uten at det ble noen scoring av det. Frustrasjonen hos de grønnkledde var derfor stor da et skudd fra en av gjestene endte i stolpen og gikk inn etter ti minutters spill.

Etter dette hadde de helrosa en ganske god periode, men vertskapet kjempet seg sakte inn i kampen igjen. Jeg hadde akkurat flyttet meg bak mål for å fotografere litt, og da jeg etter 33 minutter snudde ryggen til banen for å finne fram myggsprayen smalt det bak ryggen på meg. 1-1, og jeg aner ikke hva som skjedde.

1-1 sto seg til pause, og jeg tuslet opp til tribuna igjen. I andre omgang fortsatte Furnes å være det førende laget, og jeg tok igjen plass bak mål, men det var nå mye mer trøkk på motsatt banehalvdel, så jeg hoppet over gjerdet for å se etter et utsiktspunkt for et oversiktsbilde. Det fant jeg ikke, derimot fant jeg kortreist selvplukk«breddesnadder» i verdensklasse, og etter å ha testet dette entret jeg igjen baneområdet.

Hadde knapt fått stilt meg på plass ved mål før bortelaget igjen tok ledelsen etter en flott enkeltprestasjon fra en av de rosa, noe som såklart var svært skuffende for de grønne.

Furnes begynte nå å trykke enda mer på, og det var enighet på tribuna om at dersom dette skulle ende med tre poeng til bortelaget ville det være litt av et ran. Jubelen var derfor enorm blant hjemmefansen da 2-2 kom i det 90. minutt, men den skulle fortsatt bli større!

Etter et par minutters overtid fikk Furnes hjørnespark. Spenningen var til å ta og føle på, og da ballen til slutt igjen endte i mål, må det ha føltes blytungt for MBK Domkirkeodden. Tross gode forsøk på å få til en utligning endte det uten flere scoringer, og hjemmelaget kunne juble for tre poeng.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar