mandag 26. august 2019

Eika Krapfoss - Korsgård 2 (4-0)

Hadde gårsdagen vært planlagt som en rolig dag, så var denne søndagen alt annet enn det. Siden jeg ikke kunne reise til Bergen for å se Tromsø, hadde jeg bestemt meg for å gjennomføre fotball-ekvivalenten til trøstespising: En trippel groundhoppingssøndag! Først ut var sjuendedivisjonskampen mellom Eika Krapfoss og Korsgårds andrelag.

Etter en kjøretur med en liten avstikker som bragte meg til disse karene ankom jeg så Moss.

Fant ei nydelig gresslette badet i sol, og med ei tribune som noe overraskende vendte vekk fra banen! Det viste seg at tribuna var til en flott BMX-bane, men hell i uhell: På baksida her var det helt ideellt å sitte på fundamentet for å få litt skygge i den sterke sola. Tjue minutter før avspark dukket så bortelaget opp, og både hjemmelagets spillere og undertegnede fikk seg en aldri så liten overraskelse da vi oppdaget at de hadde med seg en kvinnelig midtstopper!

Kampen kom i gang, og etter knapt 12 minutter tok hjemmelaget ledelsen. Det skjedde ellers ikke mye spennende i første omgang, så det var egentlig ganske kjærkomment med pause da den kom. I pausen fant jeg ut at ikke bare var Korsgårds keeper halvt ranværing, laget hadde i tillegg til ham også to andre keepere på banen!

Et kvarter ut i andre omgang kom neste scoring, og nok en gang var det hjemmelagets menn som kunne juble. Denne gangen var det et hjørnespark som ble konvertert til 2-0.

Med under et kvarter igjen å spille kom så 3-0, noe som førte til enorme diskusjoner på Eika-benken vedrørende hvem som skulle byttes ut og inn de siste minuttene. Byttene må ha vært riktige, for med fem minutter igjen klarte man å påføre gjestene et straffespark (For øvrig ikke lenge etter en helt avsindig redning fra Korsgårds keeper), og dette ble ikke uventet til 4-0

Kampen endte 4-0, og jeg satte kursen mot et sted jeg kunne få kjøpt meg noe å drikke, før jeg inntok dagens andre stadion.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar