onsdag 13. juni 2018

Driv - Abildsø 4-1

Etter middag på konferansehotellet jeg er på denne uka stakk jeg en svipptur til Ytre Enebakk, bare et drøyt kvarter unna for å se sjettedivisjonsfotball i periferien av Oslo fotballkrets. Hjemmelaget Driv  skulle være vertskap i oppgjøret mot Abildsø, et lag som på slutten av nittitallet kjempet i andredivisjon, men nå har forsvunnet nedover i systemet.

Vel framme fant jeg et flott anlegg hvor det var det totale kaos, da det krydde av unger som spilte kamper på banen, noen var just ferdige og ble henta, noen skulle som meg på kamp og kom akkurat, men jeg fant en tilbaketrukket plass hvor det gikk an å parkere, og tuslet opp til stadion. Her fant jeg en benk å sitte på enden av rett over den lille steintribuna.



Da kampen noe forsinket kom i gang koblet hjemmelaget umiddelbart et visst grep om kampen, men da den første scoringen kom etter drøyt fem minutter var det gjestene fra Østensjøvannets sørende som fikk åpne scoringsprotokollen, og de som satt rundt meg gryntet misfornøyd.

Baklengsmålet viste seg raskt å bare være en glipp, og Driv fortsatte å ha ganske god kontroll på det meste, men siktet var enten ikke godt nok innstilt, eller så leverte Abildsøs keeper en superredning. Da utligningen endelig kom etter drøyt halvspilt omgang gjorde også keeper en god redning, men returen mer eller mindre spratt rett i han som hadde avsluttet, og deretter trillet ballen rolig i mål utenfor keepers rekkevidde.

Fem minutter før pause var snuoperasjonen gjennomført, og på et frispark på skrått hold fra like utenfor sekstenmeteren ble det 2-1.

Kampen startet som sagt forsinket, men etter en rekordkort pause startet andre omgang helt i rute, og bare ett minutt etter pause hadde Driv økt ledelsen til relativt komfortable 3-1. Resten av omgangen kontrollerte Driv det meste som skjedde, og hadde fortsatt flere store sjanser uten å risikere for mye bakover. De grønnkledde fra Oslo hadde en og annen halvsjanse, men virkelig farlig ble det aldri. Jeg sørget imens for å skaffe meg en meget god vaffel, muligens årsbeste på vaffelfronten!

Den berømt spikeren i kista kom på et frispark fra omlag 30 meter knapt ti minutter før slutt, og med 4-1 var det aldri noen risiko for at Abildsø skulle kunne komme tilbake, og Drivs spillere og de omlag 50 frammøtte på tribuna kunne feire tre poeng.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar