lørdag 21. april 2018

Strindheim - Støren 6-1

Dag to av Trondheimsturen min hadde jeg vurdert å se en frokostkamp mellom NTNUI og Kvik, men siden jeg fortsatt befant meg i senga klokka 0955, og kampen starta 1000, så ble det Strindheim som fikk ta imot meg på ettermiddagen.

I tillegg til meg, så var det fotballaget fra Støren som hadde tatt turen til den gamle storheten Strindheims hjemmebane «Myra», eller Ruta Arena som det offisielle navnet er.

Hjemmelaget var på forhånd store favoritter, men i første halvdel av første omgang fikk gjestene mye hjelp av den sterke vinden. Etter drøyt halvspilt omgang var det likevel de blågule som fikk første målet, og etter dette var det egentlig aldri noen spenning knyttet til annet enn hvor stor seieren skulle bli.

2-0 kom  etter 32 minutter på hjørnespark, før en av kampens beste prestasjoner ga 3-0 etter et skudd fra omtrent død vinkel.  Fem minutter før pause fikk endelig Støren også scoret, og det sto 3-1 da lagene tuslet til garderoben for å varme seg litt etter det hustrige vårværet.

Det ante meg at gjestene ville slite når de etter pause skulle spille mot vinden, og det ble snart tydelig at jeg hadde rett. Utspill etter utspill fra Støren-keeper Jozef Neuschl ble tatt av vinden og stoppet på omlag 35 meter, og etter et kvarter kom hjemmelagets fjerde mål på frispark fra 25 meter medvinds.




5-1 kom etter en corner som aldri ble klarert, og knapt ti minutter før full tid kom også 6-1. Støren kan prise seg lykkelige for at Strindheims angrepsspill til tider var nærmest ufattelig ineffektive, og like før full tid hørtes det ut som om Strindheim-treneren fikk totalt sammenbrudd da nok et angrep ebbet ut uten scoring. Til angripernes forsvar må det nevnes at det ikke var bare deres skyld at de ikke fikk scoring, tidligere nevnte Neuschl viste ved flere anledninger svært godt keeperspill.

Tre velfortjente poeng til laget som er en av favorittene til å vinne sin avdeling i fjerdedivisjon, men jeg må si at en av de spillerne som alt i alt imponerte meg mest, var gjestenes nummer ni, Osman Tahir Mohamed, som i en årrekke har spilt for klubben. Her var det både ferdigheter og fysikk på et nivå som helt klart kunne gitt muligheter for spill på høyere nivå!

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar