fredag 6. oktober 2017

Hana - Randaberg 3-2

Hadde tatt turen til Sandnes i jobbsammenheng, og klarte jammen å flette inn en liten fjerdedivisjonskamp. Spaserte fra hotellet og ut av sentrum, forserte de superdrøye Hanatrappene (Jeg trodde i mitt enfold at trappa ytterst på Mjølan var ille. Dette var ti ganger verre, og definitivt ikke noe for en over middels lubben nordlending) på litt under fem minutter, og ankom stadion et par minutter etter avspark.

Kampen bølget mye fram og tilbake i starten, men det virket som om gjestene fra Randaberg hadde et lite overtak, og etter et kvarters tid tok de også ledelsen etter at Hana-forsvaret føyer nok et empirisk bevis til min tese om at det lønner seg å klarere.

Ca halvveis ut i omgangen fikk jeg plutselig levert et RIL-skjerf med et sendebud fra lagets fysioterapeut, min gamle militærkompis Steinar. Svært hyggelig!

Overtaket Randaberg hadde vist gjennom omgangen kulminerte like før pause, da en av lagets spiller fikk fulltreff fra nesten tredve meters hold, og hamra ballen i mål via tverrliggeren! Lagene gikk dermed til pause med 0-2 på tavla (Som for øvrig var nesten umulig å se. Når man har mekanisk scoringstavle bør man også spandere en lyskaster på den.)

Jeg twitret at jeg ikke kunne se at Hana skulle komme tilbake, og etter en liten pølse (svært god) og en liten stekt lapp med syltetøy (mer enn nok, så jeg sølte masse på fingrene) kom lagene på banen igjen.
Til å begynne med så det ut som om jeg skulle få rett, men etter et drøyt kvarter av omgangen scora Hana mer eller mindre ut av ingenting. En av Randabergs spillere løp rett bort til assistentdommer og kjefta på seg et gult kort fordi han hevda det skulle vært dømt offside, men målet ble stående.

Etter dette falt gjestene fra Randaberg helt sammen. Jeg har sjelden sett på maken til kollaps. De som hele kampen hadde vært det førende laget hadde null initiativ lenger, og bare drøye fem minutter senere satt utligningen etter at keeper måtte gi retur etter en relativt god redning på det første skuddet.

Dommertrioen fikk stadig kjeft fra begge lags spillere, og det hele toppet seg nok da en tilskuer ropte at dette var den verste dømminga han hadde sett, for så å bli satt på plass av sidemannen som repliserte «Åja, du så ikke da jeg dømte mens du spilte?». Det kom også en del mer eller mindre (mest det siste) saklige tilrop fra veteranene på den såkalte «Kaklehauen» bak det søndre målet.

Randaberg forsøkte å få avgjort kampen mot slutten, men gjorde så en skrekkelig tabbe i forsvar. Et sidelengs tilbakespill ble jaget av en Hana-spiller, som klarte å blokkere keepers forsøk på klarering, og deretter fikk en enkel jobb med å sette ballen i mål. Til tross for en god del tilleggstid klarte aldri Randaberg å slå tilbake etter dette, og Hana fikk feire som gale i garderoben etter kampslutt!

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar