fredag 9. juni 2017

Skjold Sæby - Skanderborg 1-3

Lot korpstur være korpstur, ditcha en planlagt middag, og dro dit Groundhopper-appen pekte meg: Til Sæby.



Etter en kort togtur og en like kort busstur sto jeg i pissregn på Sæby bussterminal, og tok taxi til Sparekassen Vendsyssel Arena ikke langt unna. Avtalte at sjåføren skulle plukke meg opp igjen etter kampen, og gikk inn i kafeteriaen og testa de lokale hot dogsene. Godkjent!

Akkurat.i det kampen startet roet regnet seg noe, så de fleste av de røft anslått knapt 100 tilskuerne sto «ringside» da hjemmelaget gikk opp i ledelsen med en perle av et langskudd alt etter tre minutter. Jubelen var stor, selv om jeg oppdaget da en guttunge kom rundt med programhefter litt etterpå at det her var snakk om divisjonens to bunnlag, hvor bare gjestene fra Skanderborg har mulighet til å berge plassen i Danmarksserien, dansk fotballs nivå fire.

Resten av første omgang forløp relativt hendelsesfattig, med unntak av at hvert lag hadde en god sjanse som keeperne virkelig måtte prestere godt for å avverge. Den som viste mest engasjement var nok hjemmelagets trener, som stadig var ute i teknisk sone og ropte ut beskjeder til spillerne sine.

Da dommeren blåste til pause begynte det å regne igjen, og de stakkars ungene som i pausen ble hyllet som årets talenter for henholdsvis piger og drenger hadde et svare strev med å holde diplomene sine tørre!

Da lagene kom på banen etter pause begynte det å regne enda mer, men det stoppet ikke de gulkledde gjestene fra å kjempe til seg et straffespark som ble ekspedert sikkert i mål alt etter ett minutt.

Etter dette regnet det ENDA mer, og jeg er ganske sikker på at dette var topp 3 av regn-kamper jeg har vært på. (De andre to er Strømmen-TIL i 2014 og en Stålkam.-kamp på Moheia for noen år siden hvor alle unntatt to av tilskuerne flyktet inn under takskjegget på Ranahallen fordi det regna så ille.)

Jeg vet ikke om det var regnets skyld, men spillet på banen utover i andreomgangen var stort sett sørgelige greier, helt til Skanderborg plutselig lot til å skjønne at ett poeng nok var for lite i dag, og satte to mål til i løpet av relativt kort tid mot slutten av omgangen.

Hjemmelagets spillere og fans var nok litt frustrerte etter kampen, mens det fortsatt er optimisme å spore i Skanderborg. Jeg ble plukket opp som avtalt av tacxien, fant bussen tilbake til Frederikshavn, og rakk toget mot Skagen finfint så jeg kunne hoppe av i Ålbæk og finne igjen korpsturen min.

En finfin kveld i regnet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar