søndag 31. mai 2015

Oppsummering 31.5.15


Da var tiden endelig kommet for å oppsummere fotballhelga!
Vanligvis starter jeg kronologisk, men denne gangen må jeg avvike litt fra normalen!
I dag søndag vant Gimnàstic de Tarragona 3-1 i andre playoffkamp mot SD Huesca, og rykker dermed opp fra Segunda B avd. III til Segunda A (Eller Liga Adelante som sponsoren vel foretrekker at man kaller det). Deilig deilig deilig!
Da kan vi tre inn i kronologien igjen.
Lørdag startet litt tungt, med at Stålkameratene var uheldige og måtte returnere med bare ett poeng fra et målløst oppgjør mot Medkila.
Lørdagskvelden ble ikke mye bedre, selv om der ble mål. To til hvert, og poengdeling. Jeg så ikke kampen, og håper Juve nå har en plan for å heve seg veldig i løpet av uka.
Søndagen starta som sagt veldig bra. Jeg fikk såvidt sett hele førsteomgangen fra Tarragona på en dårlig stream på Gardermoen, og gikk på flyet og slo av telefonen til 0-0. Var VELDIG spent da jeg slo den på igjen etter vi var landa på Værnes, og jaggu var det ikke blitt 3-0. Huesca fikk et trøstemål helt på tampen, og det endte dermed 3-1 og opprykk.
Til slutt skulle jeg på Lerkendal og se kamp.
Etter den noe rufsete sesongstarten Tromsø IL har hatt må jeg innrømme at forventningene var relativt små før oppgjøret mot topplaget RBK, men da TIL hadde kjempa bra i første omgang og gikk til pause med 0-0 hadde jeg en relativt god følelse. Dette gikk fort over da RBK scora først etter pause, men på utrolig vis klarte TIL å score, og supermann Pål Vestly Heigre klarte å stoppe ALT trønderne prøvde på etterpå.
Av og til føles ett poeng nesten like bra som tre!
DDWD ser kanskje ikke all verden ut, men jeg har sjelden vært så happy etter ei fotballhelg uansett!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar